گروهی از کارشناسان و شرکتهای مختلف به هم Peyma کردهاند تا نمونهای بازسازی شده از خودروی رنو 5 با استفاده از موتور الکتریکی برای بازار ارائه دهند. این مدل جدید رنو 5 GTL، در کنار ظاهر کلاسیک و تاريخیاش، از ویژگیهای فناوریهای پیشگام و ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار است.
یکی از شركتهاي همکار در این پروژه، شرکت اینکاری (Incari) است که به خاطر توانایی ساخت رابط کاربری انسان-ماشین (HMI) با تمرکز بر داشبورد دیجیتال، مورد توجه قرار گرفته است. کلوب 2CV Méhari موظف به بازسازی بدنه خودرو و شرکت L2Concept نیز به ویژگیهای شبیهسازیشده و زیورآراییهایی بیشتر به این خودرو اضافه کرده است.
یکی از جالبترین ویژگیهای این رنو 5 GTL، داشبورد آن است که در آن سیستم آمپر عقربهای با یک نمایشگر دیجیتال جایگزین شده است. این نمایشگر از طریق رابط کاربری Incari Studio شخصیسازی میشود و میتواند گزینههای دیجیتال یا آنالوگ را برای راننده ارائه دهد، اما در هر صورت روح دهه 1970 را حفظ میکند.
تبدیل یک خودروی قدیمی بالاستیک به الکتریکی امری معمولاً ساده نیست. در این پروژه، تیم طراحی مجبور بود به طراحی قدیمی رنو 5، به.Engineering بپردازد. این کار شامل تبدیل موتور بازدارنده به الکتریکی، تقویت سیستمهای تعلیق و ترمز و تغییراتی در کابین برای نصب صندلیهای ورزشی بود.
بله. سلسو آلوزکو، مدیرعامل شرکت اینکاری، نیز به این معتقد است که مهندسان رنو در دهههای قدیمی حتی نمیتوانستند نمایشگرهای دیجیتال موجود در این خودروی بازسازی شده را تصور کنند. این پلتفرم توانسته است ویژگیهای اصیل رنو 5 را با فناوریهای جدید متمرکز کند. او همچنین به مدت زمان کوتاه و بودجه محدود این پروژه خاص اشاره کرده است.
در نهایت، میتوان رنو 5 GTL الکتریکی را به عنوان مثالی جالب از بازسازی در سبک جدید برشمرد، که میتواند با حفظ طراحی و حس خاطرهانگیز خودروهای قدیمی، از ویژگیهای پیشرفت یافته و فناوریهای مدرن استفاده کند.