به گزارش مجله ماشین، رنسام ای. اولدز پس از ترک شرکت اولدزموبیل که در سال ۱۸۹۷ تأسیس کرده بود، در سال ۱۹۰۵ شرکت جدیدی به نام REO Motor Car تاسیس کرد. این شرکت در ابتدای فعالیت خود یکی از موفقترین تولیدکنندگان خودرو در ایالات متحده بود. در سال ۱۹۱۰، بخش کامیونسازی به تولیدات خود اضافه شد. با این حال، پس از جنگ جهانی دوم، REO با مشکلات مالی مواجه شد و در سال ۱۹۵۷ به یک شرکت تابعه White Motor Company تبدیل شد. ده سال بعد، با شرکتDiamond T ادغام شد.
یکی از محصولات برجسته REO، کامیون سبک Speed Wagon بود که در سال ۱۹۱۵ معرفی شد. نام این کامیون به مدت بیش از ۵۰ سال توسط گروه راک آمریکایی REO Speedwagon استفاده شد. البته REO خودروهای خاطرهانگیز دیگری نیز تولید کرد که از جمله آنها میتوان به Flying Cloud و Royale اشاره کرد.
Royale در سال ۱۹۳۱ معرفی شد و از اولین خودروهایی بود که طراحی بدنهای بادی داشت. در سال ۱۹۲۷، رئو فلایینگ کلاد معرفی شد و اولین خودرو بود که از سیستم ترمز هیدرولیکی داخلی گسترشیافته جدید洛克希德 (Lockheed) استفاده کرد. تولید Flying Cloud تا سال ۱۹۳۶ ادامه یافت و این خودرو آخرین مدل سواری REO بود.
همانطور که در دوران رکود بزرگ دیده میشود، فروش رئو فلایینگ کلاد بالا نبود و تولیدات سالانه معمولاً از ۵,۰۰۰ واحد فراتر نرفت. کمتر از ۵۰,۰۰۰ دستگاه از این مدل در مجموع ساخته شدند و تنها درصد کمی از آنها هنوز وجود دارند. در گذشته دهه، کمتر از دو دوجین از رئو فلایینگ کلادها در حراجها فروخته شدهاند. از این تعداد، تنها دو عدد در سال ۱۹۳۱ تولید شدند که یکی از آنها اخیراً از یک انبار خاکی نجات یافت.
این رئو فلایینگ کلاد همراه با یک پلیموث سوبربان مدل ۱۹۴۹ از یک انبار قدیمی نجات یافت. این خودرو از سال ۱۹۸۳ در انبار بود که معادل ۴۲ سال به حساب میآید. اگرچه جزئیات بیشتری از تاریخچه این خودرو وجود ندارد، اما به نظر میرسد صاحب خودرو فوت کرده و خانواده در حال پاکسازی اموال بودند. احتمالاً این خودرو در دهه ۱۹۸۰ به دلیل مشکلات مالک یا نبود امکانات برای نگهداری، کنار گذاشته شده بود.
این خودروی قدیمی، برخلاف بسیاری از کشفهای مشابه که معمولاً به زبالهدمی تبدیل میشوند، در شرایط فوقالعادهای قرار دارد. حتی با وجود ۴۲ سال خوابیدن در انبار و سن ۹۴ ساله، رئو فلایینگ کلاد هنوز بهصورت یکپارچه و سالم باقی مانده است. البته باید اشاره کرد که موتور این خودرو هنوز بهطور دقیق مشخص نشده است، اما احتمالاً یک موتور ششسیلندر خطی L-head تحت کاپوت قرار دارد. اگر موتور اصلی این خودرو هنوز موجود باشد، این کشف میتواند به یک قطعه ارزشمندی از تاریخ REO تبدیل شود. حتی در صورت عدم وجود موتور اصلی، رئو فلایینگ کلاد یکی از کلاسیکهای دوره جنگ جهانی است که بهندرت دیده میشود و شایسته حفظ یا ترمیم به شرایط اولیه خود است.
مقدار دقیق ارزش این خودرو در این وضعیت قابل پیشبینی نیست، اما نسخههای ترمیمشده رئو فلایینگ کلاد میتوانند بیش از ۵۰,۰۰۰ دلار به فروش برسند.