به گزارش پرشین خودرو، جمشید ایمانی، توضیح داد: تمایل داریم در برنامه و بودجه سال جدید، هدف تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را تعیین کنیم. این میزان تولید میتواند بر اساس شرایط کاری و کسب و کار تغییر کند و افزایش یا کاهش یابد.
نایب رییس هیات مدیره ایرانخودرو در مورد سیاستهای حقوقی و عملکرد شرکتهای زیرمجموعه بیان داشت: ما تاکید داریم که عملکرد شرکتها را ماهانه و فصلی براساس بودجهها ارزیابی کنیم. در صورت انحراف از بودجه، دلایل آن بررسی خواهد شد و در صورتی که مسئولیت مدیران باشد، نسبت به تجدید نظر در انتخاب آنها اقدام خواهد شد تا بودجه مصوب محقق شود.
امانی متحمل سؤالی درباره زمانی که فروش مستقیم خودرو در نمایندگیها جایگزین سیستم قرعهکشی شود، پاسخ داد: به عنوان یک بنگاه اقتصادی، هدف ما انتقال محصولات به مشتریان بدون تفاوت قابل توجه بین قیمت کارخانه و بازار است. باید به سمتی حرکت کنیم که قیمتگذاری مطابق با مقررات شورای رقابت انجام شود. این امر منجر به حذف صفهای طولانی و سیستم قرعهکشی خواهد شد و مشتریان میتوانند بدون نگرانی خودروی مورد نظر خود را خرید کنند.
همچنین، درباره سؤال انحصار در صنعت خودرو بیان کرد که: از نظر ما، خودرو کالایی انحصاری نیست و طبق قانون برنامه ششم، شورای رقابت باید در بازار محصولات انحصاری مداخله کند. خودرو باید از دایره انحصار خارج شود تا نحوه توزیع و عرضه آن نیز سامانیابی شود. این اقدام به بهبود شرایط بازار و افزایش رضایت مشتریان کمک خواهد کرد.
وی همچنین افزود: در موضوع عرضه خودروهای سواری در بورس کالا، محکم به مقررات ۵۴۳ شورای رقابت هستیم و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نخواهد شد تا جایی که اصلاحیه این دستورالعمل به خاتمه برسد. همچنین، در هفته گذشته ۳۷۰ دستگاه وانت آریسان در بورس کالا عرضه شده است و برنامه داریم تا پایان سال یک بار دیگر این عرضه را انجام دهیم. محصولات ایرانخودرو دیزل نیز در بورس پذیرش یافتهاند و مksam تاکنون چند بار عرضه شدهاند و این روند ادامه خواهد داشت.