به گزارش مجله ماشین، تیم ردبول ریسینگ خودروی جدید فصل 2025 خود، RB21، را معرفی کرد. این خودرو تکاملیافتهای از مدلهای RB20 و RB19 است، که RB19 در فصل 2023 با 21 پیروزی از 22 مسابقه، بهترین عملکرد را نشان داده بود.
تیم ردبول، که قبلاً قهرمان سازندگان بوده، امیدوار است پس از فصل دشوار 2024 که به رتبه سوم رسید، مجدداً به قهرمانی برگردد. در فصل 2024، تیم از اعضای کلیدیای مانند آدریان نیوی و جاناتان ویتلی که به آستون مارتین و آئودی رفتند، عجین شد.
تیم در طول زمستان 2024، با اتهاماتی مبنی بر رفتار نامناسب رئیس تیم، کریستین هورنر، مواجه شد، اما او قبل از شروع مسابقات فصل 2025 در بحرین، تبرئه شد.
مکس ورشتپن همچنان به عنوان رهبر تیم خدمت میکند و به دنبال کسب پنجمین قهرمانی متوالی جهان است. ورشتپن که از سال 2016 با ردبول همکاری میکند، موفق شده است در برابر پیشرفتهای لندو نوریس و مکلارن مقاومت کند. با این حال، شایعاتی حول آینده ورشتپن مطرح شده است، بهویژه پس از اینکه در زمستان گذشته، نام او بهعنوان گزینهای برای پیوستن به آستون مارتین مطرح شد، علیرغم اینکه قرارداد او تا سال 2028 با ردبول است.
ورشتپن همچنین همتیمی جدیدی بهنام لیام لارسون از نیوزیلند دارد. لارسون که تاکنون فصل کاملی در فرمول 1 نداشته است، در سالهای 2023 و 2024 بهصورت موقت بهعنوان جانشین دانیل ریکیاردو در تیمهای آلفا تاوری و ردبول حضور داشته است. او از تیم جوانان ردبول بالا آمده و اولین راننده داخلی این تیم از زمان آلکس آلبون در سال 2020 است. لارسون جایگزین سرجیو پرز مکزیکی شده است که پس از یک فصل ناموفق در 2024 تیم را ترک کرد.
RB21 در بحرین در روز سهشنبه آزمایش اولیهای خواهد داشت و سپس از چهارشنبه سه روز آزمایش پیش فصل برگزار خواهد شد. ورشتپن و لارسون بهطور مشترک مسئولیت رانندگی را بر عهده خواهند داشت و هر یک یک و نیم روز فرصت رانندگی خواهند داشت.
RB21 آخرین خودروی ردبول خواهد بود که از موتورهای هوندا استفاده میکند، زیرا تیم در سال 2026 به موتورهای فورد تغییر خواهد کرد. فورد پس از 20 سال غیبت به فرمول 1 بازمیگردد. این برند دیترویتی آخرین حضور خود را در سال 2004 پس از فروش تیم جگوار به ردبول از فرمول 1 خارج شد.
پس از پایان ناامیدکننده همکاری با رنو در سال 2018، ردبول تصمیم گرفت از موتورهای هوندا در سال 2019 استفاده کند. همچنین، هوندا که در فصلهای 2015 تا 2017 با مکلارن همکاری داشت و با مشکلات زیادی مواجه بود، توانست با ردبول موفق شود. ورشتپن نیز با موتورهای هوندا، ابرقدرت مرسدس را که از سالهای 2014 تا 2020 عنوانهای قهرمانی را بهدست آورده بود، به چالش بکشد.
در سال 2021، این همکاری با ورشتپن و لوییس همیلتون، قهرمان جهان وقت، در فصلی درگیر به پایان رسید که در آخرین مسابقه فصل در أبوظبی به پایان رسید. پس از تصمیم جنجالی برای از سرگیری مسابقه در مراحل پایانی، ورشتپن در آخرین دور از همیلتون پیشی گرفت و اولین قهرمانی جهان خود را بهدست آورد. این پیروزی اولین قهرمانی رانندهای از هوندا از زمان آیرتون سنا در سال 1991 بود.
بخشی از کارکنان هوندا باقی ماندند و ردبول همچنان از موتورهای این برند در سالهای 2022 و 2023 استفاده میکند و دو قهرمانی متوالی رانندگان و سازندگان بهدست آورده است. هوندا نیز در فصل 2026 با آستون مارتین همکاری خواهد کرد. تیم انگلیسی همچنین پیش از شروع آزمایشها، خودروی AMR25 را آزمایش کرده است.