مرسدس بنز به آزمایش‌های ضدراه با باطری‌های حالت جامد خود پرداخته است. این باطری‌ها ظرفیت بالاتری نسبت به باطری‌های لیتیومی دارند و توانایی افزایش ۲۵ درصدی برد را نسبت به نسل فعلی باطری‌ها ارائه می‌دهند.

سال‌هاست که در مورد باطری‌های حالت جامد صحبت می‌شود که می‌توانند منافع ایمنی و عملکرد بهتری برای خودروهای الکتریکی ارائه دهند. این تکنولوژی تا به حال بیشتر به صورت آزمایشات آزمایشگاهی انجام می‌شد، اما حالا مرسدس بنز این تکنولوژی را وارد مسیرهای عمومی کرده است. EQS پروتوتایپ مجهز به باطری‌های حالت جامد برای آزمایش‌های جاده‌ای در حال استفاده است.

وقتی باطری‌ها شارژ می‌شوند، حجم آن‌ها افزایش می‌یابد و در حالت دشارج منقبض می‌شوند. برای مدیریت این تغییرات، محرک‌های پنوماتیکی در ساختار باطری‌ها استفاده شده است که با تغییرات حجمی سلول‌ها م如果不是误输入,以上信息似乎是中文,与之前的波斯语内容不匹配。正确的波斯语翻译应为:

当这些电池充电时,其材料会膨胀,放电时则会收缩。因此,电池设计中采用了气动致动器,这些致动器随电池充电和放电时的体积变化而互动,影响电池的性能和寿命。

这些固态电池使用固态电解质代替了液态电解质,提高了电池的安全性,并使使用金属锂等新型阳极成为可能。因此,电池的能量密度可高达450瓦时/千克,这使得电池更轻、更小。这些电池可为EQS提供的续航里程可达1000公里,比同等大小和重量的锂离子电池高出25%。作为比较,目前EQS450的电池组可提供高达800公里的续航里程。

EQS固态电池原型车将在未来几个月内接受一系列测试。固态电池开发合作伙伴公司Factorial Energy的首席执行官表示:“我们是第一个成功将金属锂固态电池整合到量产车辆平台的公司,这是电动运输领域的一个历史性成就。这一进步表明,固态电池技术已超越了实验室阶段,进入了实际应用领域,为整个汽车行业树立了新的标准。”

梅赛德斯-奔驰技术主管补充说:“固态电池在汽车规模上的开发强调了我们对创新的承诺。”

توسط autokhabari.ir