نسل فعلی فورد سری E از سال 1992 شروع به تولید شده است. تولید نسخه ون این مدل در سال 2014 متوقف شد، اما نسخه کامیونت همچنان تولید میشود و برای مدل 2026 قابل سفارش است.
خریداران مدل 2026 سری E همان ظاهر قدیمی مربوط به سال 2008، پیشرانه V8 تنفس طبیعی و شاسی سخت در عقب را خواهند داشت. این کامیونت در نسخههای E350 با چرخهای عقب تکی و E350 و E450 با چرخهای عقب دوبل قابل انتخاب است و برای کاربریهای مختلفی قابل نصب است.
سری E نسل چهارم از این مدل است که پیشینه آن به سال 1992 برمیگردد. معماری شاسی این خودرو برگرفته از نسل سوم سری E مربوط به سال 1975 است. طی سالها این شاسی برای مطابقت با انواع پیشرانهها و سیستمهای ع GENERATED_textعلیق اصلاحات میخورد. در طول بیش از سه دهه، پیشرانهها و گیربکسهای مختلفی بر روی این خودرو استفاده شده است، از جمله موتورهای V6 سری اسکس، V8 ویندزور، و V10 ترایتون. اکنون سری E تنها با یک موتور 7.3 لیتری V8 قابل خرید است که جایگزین موتور V10 قدیمی شده است.
تا قبل از سال 2024، سری E با دو نسخه از موتور 7.3 لیتری قابل خرید بود، اما در حال حاضر تنها نسخه قویتر با قدرت 325 اسب بخار و گشتاور 610 نیوتن متر ارائه میشود. نیروی این موتور بزرگ از طریق گیربکس ششسرعته اتوماتیک انتقال مییابد. حداکثر وزن ناخالص این کامیونت 6.5 تن و حداکثر ظرفیت یدککشی آن 4.5 تن است. این ارقام بیش از ظرفیت پیکاپهای سری F و ونهای ترانزیت است، که نشان میدهد چرا فورد این پلتفورم قدیمی را همچنان برای وظایف خاص در تولید میسازد.
با این حال، از سری E نباید انتظار تکنولوژیها و امکانات مدرن را داشت، زیرا آخرین بهروزرسانی داخلی آن در سال 2008 اجرا شد. این بهروزرسانی شامل غربالک فرمان جدید، صفحه آمپر جدید با نور پسزمینه آبی و نمایشگر دیجیتالی در وسط بود. کابین خودرو کاملاً پلاستیکی و شبیه خودروهای دهه 2010 است. باوجود این، خریداران سری E متریال داخلی خودرو را بادوام میدانند. علاوه بر این، تجهیزات مورد نیاز برای نصب کاربریها مانند جرثقیل و بالابر در این کامیونت تعبیه شده است.
همچنین، کسانی که میخواهند سری E را به کاربریهایی مانند کاروان، آمبولانس و اتوبوس مدرسه تبدیل کنند، میتوانند پکیجهای کارخانهای اختصاصی را سفارش دهند. این پکیجها علاوه بر تغییرات ظاهری، ویژگیهایی مانند کروز کنترل را نیز ارائه میدهند. با این حال، فورد از پیچیده کردن سری E با تجهیزات و سیستمهای الکترونیکی خودداری میکند، زیرا در دورانی که خودروها بسیار پیشرفته شدهاند، ساختوسازهای تخصصی به خودرویی با کمترین خرابی نیاز دارند.
قیمت پایه سری E برای نسخه E350 با چرخهای عقب تکی از 40,790 دلار و با چرخهای عقب دوبل از 41,045 دلار شروع میشود. مهمترین نسخه، E450، قیمت پایه 43,265 دلاری دارد. البته این قیمتها فقط برای کامیونت هستند و نصب کاربریها میتواند این قیمتها را حتی چهار برابر کند. به گزارشها، فورد قصد دارد سری E فعلی را حداقل تا سال 2028 روی خط تولید حفظ کند. اگر نسلهای سوم و چهارم این خودرو را به دلیل معماری یکسان شاسی، یکی در نظر بگیریم، تا آن زمان حدود 54 سال از عمر این پلتفورم گذشته خواهد بود.