در اخیر، شرکت‌های تکنولوژیک بزرگ مانند انویدیا روابط نزدیک‌تری با صنعت خودرو برقرار کرده‌اند. این روند به دلیل گسترش تکنولوژی‌های پیشرفته مانند خودروهای خودران است، که نیازمند قدرت پردازش زیادی هستند. پلتفرم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انویدیا، مانند کامپیوترهای درایو AGX و DGX، در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

انویدیا، شرکتی که از سال ۱۹۹۳ به ساخت واحد پردازنده گرافیکی (GPU) مشغول بود، به دلیل برتری‌هایش در زمینه محاسبات پیشرفته و هوش مصنوعی، امروزه یکی از بازیکنان کلیدی در صنعت خودرو شده است. ارزش سهام این شرکت در سال‌های اخیر به سه تریلیون دلار رسیده و تعداد زیادی از صنایع خودروسازی مشهور مانند تسلا،贏لوو، جگوار لندرور، مرسدس بنز، بی وای دی و هیوندای از محصولات آن بهره می‌برند.

علی کنی، مدیر ارشد و نایب رییس خودرویی انویدیا، در رویداد CES در لاس‌وگاس اعلام کرد که کمتر از ۱۰ درصد از خودروهای امروزی سیستم خودران سطح ۲ را دارند. او معتقد است که این-pin پنجره مناسبی برای گسترش تکنولوژی‌های خودران است. انویدیا با تولید چیپ‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که نیازهای محاسباتی شدید خودروهای خودران را برآورده می‌سازند، می‌تواند در این بازار فعال باشد.

حضور انویدیا در صنعت خودرو ابتدا از سفارش‌هایی برای چیپ‌های سیستم‌های اطلاعات سرگرمی از شرکت‌های خودروسازی آغاز شد. کنی گفته است که نمایشگرهای خودرو نیازمند گرافیک‌های پیشرفته‌ای هستند که انویدیا در تولید آن‌ها تخصص دارد. همچنین، انویدیا در زمینه توسعه تکنولوژی‌های خودرویی خودران، محامل‌های تمرینی و تولید داده‌های مصنوعی برای آزمایش‌های ایمنی، فرصت‌های بزرگی را شناسایی کرده است.

/system/preference/preference3/image5.jpg

انویدیا سه محصول اصلی در دسته خودروها ارائه می‌دهد: کامپیوتر یا درایو AGX برای پردازش داخل خودرو، کامپیوترهای ابری DGX برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی، و کامپیوترهای شبیه‌ساز برای تست و ارزیابی سیستم‌های خودران. این محصولات به شرکت‌های خودروسازی امکان می‌دهد تا به صورت سریع و کارآمد از تکنولوژی‌های پیشرفته تنعمل کنند.

ناوبری مسیر تغییرات سریع در صنعت خودرو برای شرکت‌های خودروسازی چالش‌برانگیز است. کنی بر این نکته تأکید می‌کند که تیم‌های فنی و مدیریت پروژه‌ها باید با هم همکاری کنند تا با داشتن دانش لازم در زمینه نرم‌افزار و یادگیری ماشینی، بتوانند تکنولوژی‌های خودرویی جدید را توسعه دهند. او معتقد است که شرکت‌های چینی، با رقابت‌های سریع و تکنولوژی‌های پیشرفته، در این مسیر پیشرفت بیشتری داشته‌اند.

تغییر ساختاری در صنعت خودرو همچون معرفی خودروهایی با نرم‌افزارهای قابل به‌روزرسانی و محاسبات واقعی‌تایم، موجب تغییر در روش‌های تولید و مدیریت محصولات شده است. این تغییرات به شرکت‌های خودروسازی کمک می‌کند تا با پیشرفت‌های تکنولوژیک، محصولات دقیقاً را که بازار نیاز دارد، تولید کنند.

کنی گفته است که همکاری با خودروسازان برای انویدیا فرصت‌های تجاری بزرگی را فراهم می‌کند. او ادعای دارد که بازار خودروسازی قدرت خریدی به ارزش ۵ میلیارد دلاری دارد و این تنها آغاز راه برای انویدیا است. شرکت‌ها مانند تسلا، که از فناوری‌های انویدیا استفاده می‌کنند، مثالی برای چگونگی موفقیت در این بازار هستند. انتظار می‌رود که در سال‌های آینده، تکنولوژی‌های خودرویی خودران سطح ۴ بیشتری به بازار آمده و نقش انویدیا در این حوزه روزافزون شود.

توسط autokhabari.ir