### تب سرد بر پیشانی پورشه؛ قیمت شیائومی SU7 اولترا یک چهارم تایکان توربو GT!

با نزدیک شدن بهار، هوای اشتوتگارت باید رو به گرمی برود، اما دمای دفتر مرکزی پورشه طی روزهای اخیر احتمالاً شدیداً سرد شده است. علت این امر به رونمایی رسمی شیائومی SU7 اولترا با یک قیمت بسیار رقابتی برمی‌گردد. این خودرو در چند ماه اخیر برای پورشه تایکان توربو GT بسیار دردسرساز شده است. شیائومی حالا قیمت این سدان برقی را ۳۵ درصد پایین‌تر از برآوردهای اولیه تعیین کرده که این خبر برای پورشه بسیار دور از خوشایند است.

#### قیمت‌گذاری غیرمنتظره؛ شوک شیائومی به پورشه و تسلا

نسخه اولترا از سدان برقی SU7 در اکتبر گذشته معرفی شد. در آن زمان شرکت شیائومی اعلام کرد که این سوپرسدان الکتریکی با قیمت ۸۱۴,۹۰۰ یوان (معادل ۱۱۲,۰۰۰ دلار) به فروش خواهد رسید. این رقم تقریباً برابر با قیمت تسلا مدل S نسخه پلد بود، اما در مقایسه با قیمت پورشه تایکان توربو GT بسیار پایین‌تر بود. خودروی اسپرت آلمانی در چین با قیمت ۱,۹۹۸,۰۰۰ یوان (معادل ۲۷۴,۸۷۱ دلار) فروخته می‌شود.

اما در مراسم معرفی محصولات جدید شیائومی، این شرکت در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که SU7 اولترا با قیمت ۵۲۹,۰۰۰ یوان (معادل ۷۲,۸۰۰ دلار) وارد بازار خواهد شد! این به معنای این است که SU7 اولترا تقریباً یک چهارم قیمت تایکان توربو GT است، آن هم در شرایطی که در پیست شانگهای توانسته‌است رقیب آلمانی‌اش را م defeated کند.

#### مشخصات فنی؛ قدرتی فراتر از رقبا

شیائومی SU7 اولترا از سه موتور الکتریکی بهره می‌برد. موتور جلویی این خودرو ۳۸۶ اسب بخار قدرت دارد و دو موتور عقب هر یک ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. مجموع خروجی پیشرانه به ۱۵۲۶ اسب بخار می‌رسد. گشتاور تولیدی نیز برابر با ۱۷۷۰ نیوتن متر است. برای مقایسه، پیشرانه پورشه تایکان توربو GT توانایی تولید ۱۰۱۹ اسب بخار را دارد و پیشرانه تسلا مدل S نسخه پلد ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

#### عملکرد فوق‌العاده؛ سریع‌تر از پورشه تایکان در پیست شانگهای

اوایل ماجرا، شیائومی تایید کرد که SU7 اولترا توانسته است پیست بین‌المللی شانگهای را در زمان ۲:۰۹.۹۴ دقیقه طی کند. این رکورد تقریباً ۱.۵ ثانیه سریع‌تر از زمان پورشه تایکان توربو GT در همان پیست است. جالب اینکه در روز رکوردگیری، SU7 اولترا توانسته در مسیر مستقیم پیست به سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت (معادل ۲۰۱ مایل بر ساعت) دست‌یافته است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۱.۹۸ ثانیه اعلام شده که در مقایسه با شتاب ۲.۱ ثانیه تایکان توربو GT، بسیار سریع‌تر است. همچنین، با یک بار شارژ، SU7 اولترا می‌تواند تا ۶۳۰ کیلومتر (معادل ۳۹۲ مایل) مسافت را طی کند، این رقم بر اساس استاندارد چینی و خوش‌بینانه CLTC محاسبه شده است.

#### طراحی آیرودینامیک و وزن بالا

شیائومی SU7 اولترو از نظر آیرودینامیک بسیار پیشرفته است و از ویژگی‌هایی مانند دیفیوزر عقب فعال، اسپویلر ثابت فیبرکربنی و سایر قطعات بهره می‌برد که در مجموع ۲۸۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین (Downforce) ایجاد می‌کنند.

با این حال، نکته منفی این است که حتی با استفاده از سقف فیبر کربنی (بخشی از پکیج مسابقه‌ای Racing Package)، وزن این خودرو به ۲۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد که رقم بالایی به حساب می‌آید. آرم کاپوت این خودرو نیز از فیبرکربن و طلای ۲۴ عیار ساخته شده است.

#### پکیج مسابقه، برای رانندگان حرفه‌ای

برای کنترل بهتر وزن بالا، شیائومی از سیستم‌هایی مانند توزیع گشتاور، کمک‌فنرهای بادی دو کاناله و ترمزهای کربنی استفاده کرده است. پکیج مسابقه (Racing Package) شامل اجزای زیر است:

– کمک‌فنرهای بیلشتاین EVO R
– لنت‌های ترمز تقویت‌شده
– لاستیک‌های پیرلی P Zero
– یک دست لاستیک مخصوص پیست P Zero Trofeo RS
– رینگ‌های ۲۱ اینچی
– گلگیرهای عقب فیبرکربنی

#### قیمت پایین، تقاضای بالا

شیائومی با عرضه SU7 اولترا به قیمت ۷۲,۸۰۰ دلار، یک بسته شگفت‌انگیز از عملکرد و تکنولوژی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. به همین خاطر، تقاضای این مدل بسیار زیاد شده و در کمتر از ۱۰ دقیقه پس از معرفی، حدود ۷۰۰۰ نفر برای خرید SU7 اولترا پیش‌پرداخت واریز کرده‌اند.

#### ورود به بازارهای جهانی؟ تهدیدی جدی برای پورشه و تسلا

شیائومی هنوز برنامه‌ای برای صادرات SU7 اولترا به بازارهای خارج از چین اعلام نکرده است، اما در صورتی که این خودرو به بازارهای اروپایی و آمریکایی راه پیدا کند، می‌تواند برای پورشه تایکان و تسلا مدل S بسیار برانگیزنده باشد.

در جدول زیر، مشخصات شیائومی SU7 اولترا را به طور خلاصه مشاهده می‌کنید:

| ترکیب پیشرانه | سه‌موتوره (یک موتور در جلو، دو موتور در عقب) |
|—————–|————————————————-|
| قدرت پیشرانه | ۱۵۲۶ اسب بخار |
| گشتاور پیشرانه | ۱۷۷۰ نیوتن متر |
| شتاب صفر تا صد | ۱.۹۸ ثانیه |
| برد حرکتی (CLTC) | ۶۳۰ کیلومتر |
| سیستم تعلیق | کمک‌فنرهای بادی دو کاناله |
| ترمزها | ترمزهای کربنی |
| وزن خودرو | ۲۵۰۰ کیلوگرم |
| قیمت در چین | ۵۲۹,۰۰۰ یوان (معادل ۷۲,۸۰۰ دلار) |
| رکورد پیست شانگهای | ۲:۰۹.۹۴ دقیقه |
| رقبای مستقیم | پورشه تایکان توربو GT، تسلا مدل S نسخه پلد|

توسط autokhabari.ir