اتحادیه اروپا برنامه خود را برای ممنوع کردن فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراقی از سال 2035 ادامه می دهد. هرچند که این مساله ممکن است در برخی از سالها، مخصوصاً سالهای اولیه مربوط به چند دهه آینده رخ دهد. مناطقی که نیاز به تکنولوژی سریع برای صرفه جویی در انرژی بیشتری دارند، در حالی که کشورهایی که در مسیر ازان بوده اند و تقریباً دوتا کیسه را پشت سر گذاشته اند، تمایل چندانی به خرید خودروهای برقی ندارند. در اروپا حدود 250 میلیون خودرو وجود دارد و تنها 1.8 درصد از آنها به طور کامل برقی هستند. این در حالی است که دولت‌ها برای artırنده خودروهای برقی به کار می روند، مالیات را کاهش می دهند و دیگر مزایا برای خرید آن ها به kullanıcı ها می دهند. از طرفی آپشن های پورت شارژ برای تکنولوژی های بروز و خودروهای پلاگین هیبریدی فاکتورگیری دارند. هرچند که از موجودی خودروهای موجود موجود در اروپا گرفته شده است، اما به طور کلی این تشکل خودرویی تخمین میزند که تنها 3.9 درصد از خودروها دارای پورت شارژ و خودروهای پلاگین هیبریدی هستند. با افزایش هزینه های خرید خودروهای جدید، اروپایی ها به خودروهای قدیمی خود ادامه می دهند. از آنجایی که میانگین عمر خودروهای موجود در اروپا 12.5 سال است، ایالات متحده از حدود 9.8 سال را بسیار قدیمی تر دانسته و یونان با سال 17.5 قدیمی ترین ناوگان خودرو را در خود دارد. درEndpoint دیگر لوکزامبورگ خودروهای برقی با 8 سال آن را داراست. ACCA بر این اساس که تولیدات 2023 حدود 249 میلیون خودرو را شامل می شود ، تخمین میزند که این تعدادی افزایش 1.4 در سال 2023 را نشان می دهد و برای کل اتحادیه اروپا و اروپای همسایه 294 میلیون خودرو موجود بود. با وجود این که اتومبیل های برقی کمابیش در بازار به صورت عمده برای خودروهای دیگر خریداری می شوند، این محلی که به طور کامل به عدد دهه برقی تبدیل شده است، Latvia با 381 خودرو در هر 1000 نفر کمترین نرخ موجودی را دارد.تا سال 2024، سهم بازار خودروهای برقی در اتحادیه اروپا به 13.6 در صد کاهش یافته است.

توسط autokhabari.ir