SELF-DRIVING
چین با سهم ۶۲ درصدی در بازار جهانی خودروهای برقی، به یک قدرت یگانه در این صنعت تبدیل شده است.
چین با سهم ۶۲ درصدی در بازار جهانی خودروهای برقی، به یک قدرت یگانه در این صنعت تبدیل شده است. برندهای چینی در سال ۲۰۲۴ سهم ۶۲ درصدی از فروش خودروهای برقی در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. چینی‌ها در صنعت خودروهای برقی به یک قدرت بسیار مهم تبدیل شده‌اند و هم از نظر تولید کلی و هم فروش دست بالا را دارند.
در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۷ میلیون خودروی برقی در سراسر دنیا به فروش رفت و خودروسازان چینی به شدت دنبال خلق فرصت‌های جدید در این بازار برای خود بودند و محصولاتی ارزان‌قیمت را ارائه کردند. در حال حاضر کشورهایی که از خودروهای برقی چینی حمایت نمی‌کنند تنها آمریکا و کانادا هستند.
فروشندگان خودروهای برقی چینی در کشورهای مختلف با تولید و فروش آنها فراتر از چندین برابر تعرفه‌ های وارداتی مواجه هستند. در جواب، چینی‌ها مجبور به استفاده از فناوری‌های ساخته شده در داخل خود شده‌اند. در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های توزیع برقی در سراسر دنیا به بسته‌های چینی بستگی دارند. در چنین شرایطی چینی‌ها از سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی در کشورهای همسایه یعنی کشورهای اروپایی پیشگام هستند.
در اینگلیسی‌ها از اتحادیه اروپا، یک سلاح قوی برای مقابله با فاگنرها در بازار خود دارا هستند. بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ خودروهای برقی های هرالد، مازراتی و فئرواریر را وارد کشور کردند. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ و پس از بررسی‌ها و تحقیقات ضد انحصاری، به این نتیجه رسید که تعرفه‌های وارداتی شناوری را روی برخی برندهای چینی وضع کند. در حال حاضر بیشترین میزان تعرفه واردات خودروهای برقی چینی به ۳۵.۳ درصد می‌رسد.
۴۸ کشور در جهان از بازار جهانی خودروهای برقی علیه آمریکا و کانادا قرائت می‌کنند. در این کشورها، چینی‌ها به‌سرعت گذشته‌اند و مدیریت موجود را متوقف کرده‌اند. پرتغال، دانمارک، لهستان، فیلیپین، و پرادا آتش را مدتی بر روی سفر جهانی گذاشتند و فرانسه را غیرنظامی کردند. در الان این برندها کاملاً به شبکه‌های توزیع برقی بستگی دارند.

توسط autokhabari.ir