فولکسواگن ID.4 با پیشرفت بیسابقهای در فروش خود، رکورد جدیدی در بازار خودروهای برقی آمریکا به ثبت رسانده است. این خودرو در ژانویه ۲۰۲۴ با فروش ۴,۸۸۱ دستگاه، سومین خودروی برقی پرفروش در آمریکا شد و نسبت به ماه قبل، ۲۷۶٪ افزایش را تجربه کرد. این موفقیت به قیمت خوب و تخفیفهای عرضه شده توسط فولکسواگن نسبت به سایر رقبای خود برمیگردد.
حال آنکه ترافیک خرید فروشنده خوشمزه فروشنده مسائل دیگری نیز وجود دارد. یکی از دلایل این افزایش فروش، قیمت مناسب ID.4 است. این خودرو با قیمت حدود 41 هزار دلار در ابتدای عرضه، اما پس از اعمال تخفیفها و قیمت نهایی حدود 22 هزار و 949 دلار را به بازار عرضه کرده است.
با توجه به اینکه هوندا پرولوگ نیز با فروش ۲,۱۹۸ دستگاه، پنجمین خودروی برقی پرفروش در آمریکا شد، طراحی جذاب این خودرو و امکانات متنوع آن نیز از دلایل افزایش فروش ID.4 هستند.
اما در مدت کوتاهی پس از اعلام فروش مورد انتظار ID.4، آمار جدیدی برای مدل Y تسلا ومدل ۳ این کمپانی منتشر شد. طبق این آمار، مدل Y تسلا با سقوط ۹.۲٪ فروش نسبت به سال گذشته و مدل ۳ این کمپانی با سقوط ۲۶.۶٪ فروش خود در سال جاری، ضعیفترین عملکرد خود را در بازار به ثبت رسانده است.
اما آیا فروش گسترده ID.4 صرفا به آن وابسته است؟ مطمئناً، خیر. فولکسواگن این خودرو را با امکانات مد نظر همه مبتنی بر کاربرانی که به دنبال وسایل با استقامت بازار یکی هستند، تجهیز کرده است. از بارهاي سریع تا بردهای حرکتی طولانی و طیف وسیعی از امکانات، تاکنون همه چیز برای جلب توجه خریداران فراهم شده است.