ایران خودرو در روز جمعه 17 بهمن ماه یک مجمع بود که این مجمع بعد از 7 ساعت با انتخاب هیات مدیره جدید به پایان رسید. در این مجمع سهامداران شرکت به مدیریت بخش خصوصی رای دادند که این موضوع می تواند در آینده آتش اختلافات را بیشتر به راه اندازد. پس از آن سهامداران این شرکت از خودداری از تحویل کلید مدیریت از-team جدید برایم تاکید کردند. این موضوع خود یک رخداد ک rútدن لامسی س ی ولی لاینهای دیگر اخیر ثابت کرده است که مخالفت ها به یک امر اتفاقی و نیست ، ودر وهله اول یکی از مهمترین دلایل آن کروز است. بطوریکه دراین زمان هیچ کس به انکه کروز در حال شکایت رسمی از ایران خودرو به دادگاه است شکایت و به هیات مدیره جدید برایم تاکیدها نمی کند.

اما سئوالی که باید در این مورد مطرح شود این است که مدیران شرکت به چه حالتی رسیده اند که ترس از رقابت و ضرورت تحول و تعادل را با وجود شرکت های قدرتمندتر از خود دچرخده و محضور شوند؟ آیا واقعا آنها توانایی ارائه راه حل های اساسی را دارند یا اینکه این شرکت را به دلیل رانتی که بر آن کشیده اند ، از بهترین جریان های اقتصادی جهان جدا کرده اند؟!

وایران خودرو حتما برای آن دسته از این ها که می خواهند چارچوب های مدیریت این شرکت را تعییر دهند باید بررسی را آغاز کنند و دقیقا کشف کنند که آیا آنها اساسا بتوانند عوض کنند. تجربت ها نشان می دهد که شرایط مانند آن، بدین معنا که زود وعدالتا هیچ تغییری حاصل نمی شود، دیگر متوقف می شوند.

بنابراین هرچند زیادی طبیعی باشد که قانون مورد علاقه کمتر افراد باشد ولی ایران خودرو در حال حاضر دولتی نیست و در تحت کنترل مالک آن یعنی مردم نباشد.

توسط autokhabari.ir