مدیرعامل ایرانخودرو از برنامههای آینده این شرکت خودروساز خبر داد و گفت: ایرانخودرو در حال تغییر استراتژیهای خود بهویژه در حوزه خدمات پسازفروش و کیفیت محصولات است.
بر اساس پیشبینیها، سهم خدمات و افترمارکت در سودآوری صنعت خودروسازی تا سال ۲۰۳۰ به ۶۷ درصد خواهد رسید، در حالی که سهم تولید خودرو در سودآوری به ۴۵ درصد کاهش خواهد یافت. این تغییرات در برنامههای ایرانخودرو نیز لحاظ شده است.
قائممقام مدیرعامل ایرانخودرو همچنین گفت: اولین اقدام ایرانخودرو، تغییر ساختار سازمانی برای بهبودکیفیت و خدمات پس از فروش بوده است. معاونت کیفیت و تضمین کیفیت از زیرمجموعه قائممقامی به زیرمجموعه مدیرعامل منتقل شده است که نشاندهنده اهمیت این موضوع برای مدیریت جدید شرکت است.
وی افزود: تیمهای کاری با سازندگان قطعات تشکیل شدهاند تا ارتقای کیفیت با سرعت بیشتری پیگیری شود. نظارتها بر تامین قطعات باکیفیت افزایش یافته و در خریدهای خارجی نیز کنترلهای کیفیت تشدید شده است. علاوه بر این، گارانتی قطعات افزایش یافته که اثرات آن در دورههای آتی مشخص خواهد شد.
قرهای همچنین از شناسایی و رفع ۱۵ ایراد کیفی در محصولات تارا، دنا و ریر خبر داد و گفت: کیفیت فدای کمیت نخواهد شد. بهویژه در مورد محصول ریرا، نظارتها در فرایند تولید تشدید شده تا این خودرو بدون ایراد به مشتریان تحویل داده شود.
توسعه پلتفرمهای جدید و همکاری با شرکای خارجی یکی دیگر از برنامههای ایرانخودرو است. این شرکت در حال توسعه پلتفرمهای جدیدی است که جایگزین پلتفرمهای قدیمی خواهند شد. پلتفرم سوم این شرکت بهزودی معرفی میشود. همچنین، ایرانخودرو به دنبال همکاری با یک شریک استراتژیک خارجی است تا محصولات جدیدی را در سال آینده به بازار عرضه کند.
قائممقام مدیرعامل ایرانخودرو همچنین از تمرکز جدی ایرانخودرو بر تولید خودروهای هیبریدی خبر داد و گفت: این پروژه در حال بازنگری و ارتقاست. علاوه بر بهبود فنآوری، ظاهر محصولات نیز تغییر خواهد کرد تا برای مشتریان جذابتر باشد.
وی افزود: ایرانخودرو در کلاس سی، جایگاه برندی بالاتری نسبت به سایر خودروسازان دارد و با ارتقای تارا و توسعه نسخه هیبریدی آن، قصد دارد برتری خود را در این کلاس ابعادی تثبیت کند.
با این برنامهها، ایرانخودرو قصد دارد، جایگاه خود را در بازار خودروی ایران و منطقه ارتقا دهد و به نیازهای مشتریان با کیفیت و خدمات بهتر پاسخ دهد.