رانندگی با مرسدس بنز SLR مک لارن استرلینگ موس، خودروی اسپرت و توپер که فاقد شیشه جلوست و با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، هیجان فوق‌العاده‌ای را به راننده القا می‌کند.

هنگام رانندگی روی پلی که میامی را به فلوریدا متصل می‌کند، کلاه من ناگهان پرواز می‌کند و داخل آب می‌افتد. این همان ریسک بود که مرسدس بنز قبل از نشستن پشت فرمان SLR مک لارن استرلینگ موس هشدارش را داده بود اما این ریسک بسیار بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کردم ارزش داشت.

مرسدس و مک لارن در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفتند برای گرامی داشت قهرمانی سر استرلینگ موس در مسابقه میله میگلیا ۱۹۵۵، نسخه‌ای سفارشی از خودروی اسپرت خود را بسازند. با حذف سقف و شیشه جلوی SLR مک لارن پنج ساله، مدل سفارشی استرلینگ موس تولید شد.

این خودروساز فقط ۷۵ دستگاه از محصول موردبحث را تولید کرد و یکی از مقامات مرسدس بنز حین رانندگی به شوخی گفت آن‌ها می‌خواستند ۷۲.۲ دستگاه از استرلینگ موس را برای ادای احترام بسازند اما تولید ۰.۲ از یک خودرو امکان‌پذیر نبود و بنابراین مرسدس بنز ۷۵ دستگاه را تولید کرد.

در سال ۲۰۲۳، مارکوس بریتشورد به عنوان رئیس برند تازه تأسیس مرسدس بنز هریتیج انتخاب شد. مارکوس همواره می‌گوید که ۵ روز بهترین عمرش زمانی بود که ازدواج کرد و سه فرزندش به دنیا آمد و روزی که گواهینامه رانندگی را گرفت. او هنوز هم آن روز را به خاطر دارد.

زمانی که از او درباره جنبه‌های خوب و بد شغلش می‌پرسم، او سریعاً می‌گوید که هیچ جنبه بدی درباره شغلش وجود ندارد.

رانندگی با سوپر اسپرت ۱۶ ساله خودمان که هنوز هم فوق‌العاده به نظر می‌رسد و حالا کمی نوستالژی به آن افزوده شده است، بسیار جذاب است. جدای از برخی عناصر جالب بخش جلو و رینگ‌های مربوط به چند دهه قبل، طراحی روباز خودرو به خوبی جذابیت‌های خود را نشان می‌دهد. کاپوت خودرو بسیار طویل است و بخش عقبی خودرو طراحی زیبایی دارد و در پشت صندلی‌ها هم دو برآمدگی متمایز جلب‌توجه می‌کنند.

کابین مرسدس SLR مک لارن استرلینگ موس ساده و یک دست طراحی شده و خبری از نمایشگر لمسی نیست. پوشش چرم قرمز و مشکی در اکثر بخش‌ها دیده می‌شود و تریم نقره‌ای هم در کنسول مرکزی وجود دارد.

با وجود یک بادشکن بسیار کوچک که تنها مانع ما و جاده بود، راندن SLR مک لارن استرلینگ موس احتمالاً نزدیک‌ترین چیز به یک ابر موتورسیکلت چهار چرخ بوده است. رانندگی با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و برخورد مستقیم باد مخالف با صورت یک تجربه کاملاً منحصربه‌فرد خواهد بود.

با کمترین اثری از تکان‌های بدنه، خودرو با پایداری بالایی پیچ‌ها را پشت سر می‌گذاشت. نبود سقف و شیشه جلو نیز جزو مزایای SLR مک لارن استرلینگ موس در پیست بودند.

پس از چند دور حضور در پیست، ما عاشق این خودرو شدیم. SLR فوق‌العاده است و جدای از خودروی فرمول یک، شما هیچ حسی شبیه آن را پیدا نخواهید کرد. البته به دلیل نبود شیشه جلو این خودرو هرگز در بازار آمریکا عرضه نشد و خودروی تست شده بخشی از کلکسیون هریتیج مرسدس بنز است که امکان خرید آن وجود ندارد. در حراجی‌ها خودروهای کارکرده این مدل با قیمت بین ۴ تا ۵ میلیون دلار فروخته شده‌اند. اگر فرد ثروتمندی هستید، هیچ خودرویی بهتر از مرسدس SLR مک لارن استرلینگ موس برای خرید وجود ندارد.

مشخصات مرسدس بنز SLR مک لارن استرلینگ موس ۲۰۰۹

پیشرانه: ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژردار

قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر): ۶۵۰/۷۸۰

گیربکس: ۵ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه): ۳

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت): ۳۵۰

وزن (کیلوگرم): ۱۵۵۲

قیمت پایه (دلار): ۱ میلیون

قیمت مدل تست شده (دلار) – تخمینی: ۴ میلیون

توسط autokhabari.ir