بازار خودرو ایران به نظر می رسد که در حال رقابتیتر شدن است. این امر به دلیل آماده شدن چینیها برای ورود به بازار ایران به قصد رقابت با دیگر خودروسازان خارجی است.
در حال حاضر، حتی در صورت کاهش تعرفه واردات خودرو، محصولات چینی به دلیل قیمت رقابتی و پایین بودن درآمد سرانه ایرانیها برای عرضه در بازار ایران اقتصادیتر هستند. این situation به خودروسازان ایرانی برای عرضه خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب در بازار ایران فشار آورد.
اما لازم به ذکر است که اینطور به نظر نمی رسد که با رقابت با چین، بازار ایران از طرف خودروسازان کشورهای دیگر، همچون کره جنوبی و ژاپن، تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. بر基础 این برآورد، یک برسی قرار می گیرد که در ادامه خدمت میکند.
نماینده مجلس، سید محمد امامی، پیشتر در مصاحبه ای در خصوص خوشخیمی خود در مورد بازار خودرو صحبت کرده است. وی با اشاره به هر तरह شدن بازار ایران، اظهار داشت: “با این حال، از هر چه رقابتیتر شدن بازار خودرو خوشحالم زیرا این situation پیوستن بیشتری را به بازار ایران به دنبال دارد. رقابت را میتوانم به منجر شدن افزایش کمی و کیفی کیفیت خودرو برای مشتری دیده باشم.”