در سال 2011، شرکت لهستانی آرینا، یک موتور سوپرشارژ با 800 اسب بخار معرفی کرد. اما به دلیل مسائل مالی، پروژه متوقف شد و سوپراسپرت هوساریا هیچ‌گاه به تولید نرسید. توجه به این خودرو، به دلیل آن که ساختار این خودرو، از صنعت خودروسازی کشور لهستان نشأت گرفته است، حائز اهمیت است.

شرکت لهستانی برای توسعه سوپراسپرت خود، از شاسی فریم فضایی استفاده کرد که با همکاری لی نوبل، توسعه پیدا کرد. لی نوبل در سال 2008، شرکت بریتانیایی نوبل را تأسیس کرد. سازنده لهستانی برای پیشرانه سوپراسپرت خود، سراغ موتور V8 6.2 لیتری LS3 جنرال موتورز رفت که در خودروهایی مثل کوروت C6 و کامارو SS استفاده می‌شد. با استفاده از سوپرشارژر، این موتور 800 اسب بخار تولید می‌کرد.

نیروی این موتور توسط گیربکس شش سرعته AMT ایتالیایی CIMA به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. کابین هوساریا کاملا روی پرفورمنس تمرکز داشت و امکانات دیگری را ارائه نمی‌کرد. اما از چرم باکیفیت و متریال کامپوزیتی استفاده شده بود.

هوساریا اولین بار در سال 2011 به عنوان یک پروتوتایپ برای سرمایه‌گذاران و سهامداران معرفی شد. در آن زمان، هنوز نام نهایی خودرو مشخص نبود و یک سال بعد، آرینرا نام هوساریا را اعلام کرد. بااین‌حال، اندکی بعد، پروژه سوپراسپرت درگیر جنجال‌هایی شد و مخالفین اعلام کردند که هوساریا سوپراسپرتی واقعی نیست و یک ماکت ارزان‌قیمت لامبورگینی است که با استفاده از قطعات اوپل کورسا و آئودی A6 ساخته شده است.

این ماجرا درنهایت فیصله پیدا کرد و چند سال بعد، هوساریا در فستیوال سرعت گودوود ظاهر شد و در سال‌های 2016 و 2017 در مسابقه تپه‌نوردی این فستیوال شرکت کرد. در سال‌های بعد، آرینرا نسخه مسابقه‌ای GT4 سوپرکار خود را با نام هوساریا GT4 رونمایی کرد که به‌طور گسترده‌ای توسط رانندگان مسابقه در پیست‌های بریتانیا آزمایش شد. اما به دلیل چالش‌های مالی، پروژه هوساریا در پاییز 2021 متوقف شد و تنها 10 سال پس از ساخت پروتوتایپ اولیه به بهره‌برداری نرسید.

توسط autokhabari.ir