آئودی ر8 زمانیکه در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه پاریس رونمایی شد، به موتور ۴.۲ لیتری V8 اینه تنفس طبیعی معروف آئودی مجهز بود. چند وقت بعد، آئودی موتور V10 لامبورگینی را برای سوپراسپرت خود ارائه کرد که تا سالهای بعد نیز موجود بود. اما شاید کمتر کسی به یاد داشته باشد که آئودی قصد داشت ر8 را با یک موتور V12 دیزلی هم تولید کند.
دو سال بعد از معرفی ر8، آئودی یک کانسپت عجیب به نام ر8 TDI لمان را معرفی کرد که بجای موتور بنزینی، به یک موتور ۶ لیتری V12 توئین توربوی دیزلی مجهز بود. این خودرو اولین سوپراسپرت دیزلی جهان بود. موتور V12 این کانسپت از تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت بهره میبرد و به دو توربوشارژر مجهز بود که هرکدام یک ردیف از سیلندرها را تغذیه میکرد. این موتور بر پایهٔ موتور مسابقهای آئودی ساخته شده بود که چندین پیروزی در لمان کسب کرده بود. موتور V12 دیزلی آئودی هم با استانداردهای آلایندگی یورو ۶ مطابقت داشت.
کانسپت ر8 TDI لمان بهطور واضح شبیه یک ر8 به نظر میرسید، اما از چند عنصر ظاهری منحصربهفرد بهره میبرد که آن را از همتایان بنزینی خود متمایز میکرد. این شامل طراحی متفاوت نمای جلو با ورودیهای هوای بزرگتر و سقف شیشهای جدید میشد که توسط ورودی هوا به دو قسمت تقسیم شده بود. همچنین درب شیشهای پشتی هم بازطراحی شده بود تا نیروگاه عظیم توربودیزل خودرو کاملاً پیدا باشد.
بعد از معرفی R8، آئودی نسخهای با موتور V10 را ارائه کرد که درنهایت برای سوپراسپرت ها امري رد شد.وهمچنین آئودی با.version قبلی آئودی مقابله داشت. از یکسو،motor V12 این کانسپت از پیشرانه V10 R8 300 کیلوگرم سنگینتر بود. از سوی دیگر، موتور V12 در دور پایینها، بر روی R8 دیزلی 1000 نیوتن متر گشتاور داشت که از موتور V10 R8 530 نیوتن متر با رگسهای کمتر از 1500 دور تنظیم می شد.محصول آئودی موتور 6 لیتری توئین توربوی دیزلی 500 اسب بخار قدرت داشت و تا یک سال بعد هنوز در شركت وضعیت بحران اقتصادي اي ميان گذاشت.