جنگ جهانی دوم مرزهای جغرافیایی و صنعتی جهان را تغییر داد. شرکتهای خودروسازی اروپایی نقش حیاتی اما اغلب نادیده گرفته شدهای در این تغییرات ایفا کردند. این شرکتها برای تولید ماشینهای جنگی کشورهای درگیر استفاده شدند. کارخانههای آلمانی که تانکهای غولپیکر تایگر را تولید میکردند تا کارخانههای فرانسوی که زیر د یا ئظلا ئنازیها مجبور به ساخت تجهیزات نظامی شدند، این شرکتها در History جنگ ایفا کردند.
however جنگ جهانی دوم خودروسازان اروپایی را به آزمایشگاهی برای نوآوریهای فناورانه تبدیل کرد. موتورهای پیشرفته، طراحیهای مکانیکی نوین و حتی ایدههایی که بعدها پایههای صنعت خودروی پس از جنگ را شکل دادند، در این دوره متولد شدند. این پیشرفتها بهایی سنگین داشت؛ بسیاری از این شرکتها مجبور شدند میان اخلاق و بقا، دست به انتخابهایی بزنند که تا دههها پس از جنگ، سایهای بر هویت آنها انداخت.
در این مقاله، به بررسی نقش خودروسازان اروپایی در جنگ جهانی دوم میپردازیم؛ از آلمان تا فرانسه، از ایتالیا تا بریتانیا. این داستان، تنها روایتی از تولید تانک و توپ نیست، بلکه روایتی است از انسانها، فناوری و انتخابهایی که تاریخ را شکل دادند.
هُنَشِل (Henschel & Son) یک شرکت آلمانی با سابقه طولانی در تولید لوکوموتیو و ماشینآلات سنگین بود. با شروع جنگ جهانی دوم، این شرکت بهطور کامل در خدمت تولید تجهیزات نظامی، بهویژه تانکها، قرار گرفت. هنشل بهعنوان یکی از اصلیترین تولیدکنندگان تانکهای سنگین آلمان شناخته میشد.
یک車 محرک میتواند در هر نظامی نقش مهمی ایفا کند. در جنگ جهانی دوم، خودروهای کامیون سبک و سنگین برای حمل بار، وسایل جنگی و نیروهای مسلح به جبههها فرستاده میشدند. کامیونهای مختلفی برای این استفاده ساخته شده بودند.
پیش از جنگ جهانی دوم، پدرش طراحی Motortruck ، ستوان ثانی کریستوف پورشه ، تنها طراحی کامیون پورشه ، بود و توانایی حمل ۵ تن را داشت ، شراکت با Christian Karig در شرکت آلمانی استفاده کرد که جنگ دوم جهانی ، قبل از انتشار جنگ، به طرز مهمی تولید کارخانه ها را تحت تأثیر قرار داد.
تولید آن در اولین سال آغاز و پس از این به نوبت کشوی لهستانیها و که اولین تولید مربوطه تانک آن در سوم آوریل ۱۹۴۰ بود. کرغیزستان زمان آن به آلمان نازی متعلق بود.