همان زمان که آمریکا در تلاش برای محدود کردن پذیرش قطعات چینی و راهحلهای نرمافزاری در خودروهای تولید شده توسط خودروسازان جهانی است، خودروسازان آلمانی که سهم زیادی در اقتصاد چالاکی آلمان دارند، انگیزه мають تا رقابت را به حداکثر برسانند.
یکی از این خودروسازان، مرسدس بنز است که در نهایت به شرکت «هسای» بسنده کرده است. این شرکت بزرگترین سازنده «لیدار» در چین است و با توجه به هزینه کمتر و توانایی در تولید در مقیاس گسترده، انتخابی مناسب برای مرسدس بنز به نظر میرسد.
سرگرمی رقابتی برای توسعه «لیدار» از لیزر برای تولید تصاویر سه بعدی از محیط اطراف وسیله نقلیه و کمک به ناوبری در اطراف موانع استفاده میکند. این حسگرها جزء بسیاری از سیستمهای خودران هستند که خودروسازان در حال توسعه آنها هستند.
اندرو فن، مدیر مالی شرکت «هسای»، گفت: این یک تصمیم تجاری توسط شریک است. وی افزود که سازندگان اروپایی از «هسای» به عنوان تامین کننده «لیدار» برای مدلهای خود استفاده کرده اند که در چین فروخته می شوند. او همچنین گفت که «هسای» در حال توسعه دو خط تولید در چین برای دستیابی به ظرفیت سالانه بیش از دو میلیون دستگاه در سال جاری است.
مدیر مالی شرکت «هسای» همچنین گفت که در حال راه اندازی خطوط تولید در خارج از کشور است تا به مشتریان خود در خارج از چین که نگران خطرات تعرفهای و لجستیکی هستند خدماترسانی کند. علاوه بر این، تقاضا برای «لیدار» در بازار بسیار رقابتی چین در حال افزایش است، زیرا خودروسازان به طور فزایندهای ویژگیهای هوشمند را در مدلهای مقرون به صرفه ارائه میدهند.
قیمت هر کدام از این فناوری ها حدود ۲۰۰ دلار است که ارزانتر از کمربند ایمنی و کیسه هوا است.