در ظاهربیند، پیش از نوروز، بزرگترین تولیدکننده اتومبیل، لاماری، طرح امداد نوروزی خود را با برنامهریزی دقیق اعلام کرد. آقای سینا جلالی، مدیر خدمات پس از فروش لاماری، گفت: با توجه به تعطیلات نوروز که تا 15 فروردین ادامه دارد، امداد نوروزی لاماری از 29 اسفند آغاز شده و تا آخر تعطیلات ادامه دارد.
به گفته او، امدادگران لاماری تا آخر تعطیلات برای ارائه خدمات آماده هستند و به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان هستند. وی افزود: به عنوان مثال، امدادگران از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر در 26 نقطه پرتردد کشور حضور فیزیکی دارند و پس از این ساعت تا 8 صبح روز بعد، خدمات برخط ارائه میشود.
مدیر خدمات پس از فروش لاماری با اشاره به عنوان خدمات پس از فروش لاماری گفت: خدمات ما به چند شکل ارائه میشود. برخی به صورت مشاوره تلفنی هستند و امدادگران مشتریان را راهنمایی میکنند. در برخی موارد، امدادگر حضور دارد و مشکل خودرو را راسا برطرف میکند. برای خودروهایی که نیاز به انتقال به تعمیرگاه دارند، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، خودرو به نزدیکترین نمایندگی منتقل میشود.
وی با اشاره به حمل خودروهای تحت گارانتی گفت: حمل خودروهای تحت گارانتی رایگان است. ضمن اینکه بنا به درخواست مشتری، امکان انتقال خودرو به نمایندگی دلخواه در هر شهر وجود دارد، اما قاعدتا هزینه آن برعهده مشتری خواهد بود.
جلالی در ادامه، درباره فعالیت نمایندگیهای لاماری در ایام نوروز توضیح داد: نمایندگیها در این ایام شیفتبندی شدهاند و خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه خواهند داد. برخی نمایندگیها حتی در روزهای تعطیل فعال خواهند بود.
وی تأکید کرد: نیروهای امدادی ما تا پایان طرح نوروزی، هر روز و هر ساعت در خدمت مشتریان خواهند بود. جلالی به ارزش کمی نیز اشاره کرد: دومین سالی است که خدمات امداد جادهای را ارائه میدهیم. تعداد خودروهای امدادی افزایش یافته و برنامه داریم این تعداد را به 40 دستگاه برسانیم تا پوششدهی گستردهتری داشته باشیم. همچنین شبکه خدمات پس از فروش در حال گسترش است و تا پایان سال آینده به 40 نمایندگی خواهیم رسید.
جلالی در مورد تعداد پذیرشها نیز گفت: بیش از 48 هزار پذیرش در 30 نمایندگی لاماری در سراسر کشور ثبت شده است. درصد رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش به 80 درصد رسیده و در سال آینده پیشبینی میکنیم تعداد پذیرشها افزایش یابد.
او افزود: با توجه به رشد تولید خودرو توسط آرین پارس موتور و افزایش تعداد نمایندگیها، پیشبینی میکنیم در سال آینده بیش از 100 هزار پذیرش ثبت شود. اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و توسعه شبکه خدمات پس از فروش و زیرساختها با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است.
مدیر خدمات پس از فروش لاماری با اشاره به برنامه «سرویس کلینیک» فصلی گفت: در سال آینده هر فصل یک «سرویس کلینیک» برگزار خواهیم کرد. در این طرح، خدمات رایگان یا با تخفیف به مشتریان ارائه میشود که شامل بازدیدهای رایگان و تعویض قطعات با تخفیف است. بسته به فصل و اقدامات مورد نیاز، احتمالاً اجرتها نیز رایگان خواهد بود.
او در پایان، از تلاش برای بهینه کردن خدمات پس از فروش spoke، با اشاره به اینکهdevelopment شبکه نمایندگان همزمان با رشد عرضه محصولات در دستور کار بوده و اقدامات بسیاری انجام خواهد شد.