طرح خدمات و امداد نوروزی گروه خودروسازی سایپا با حضور علی شیخزاده، مدیرعامل این گروه، بهطور رسمی آغاز شد؛ این طرح که از ۲۷ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت، با شعار «به گستردگی یک سرزمین» اجرا میشود و با هدف ارتقای ایمنی جادهها، کاهش حوادث رانندگی و ارائه خدمات امدادی سریع و باکیفیت به مشتریان سایپا طراحی شده است.
در آیین افتتاح طرح خدمات و امداد نوروزی سایپا ، ۲۸۰ نمایندگی و ۴۳۰ امدادگر برای ارائه خدمات به مشتریان سایپا اعلام آمادگی کردند. محمدحسن جبلی جوان، مدیرعامل سایپایدک، در این مراسم با اشاره به اهمیت خدماترسانی در ایام نوروز، تأکید کرد: وظیفه اصلی این مجموعه، ایجاد اطمینان خاطر برای مشتریان در سفرهای نوروزی است.
وی افزود: با توجه به پیشبینی افزایش حجم مسافرتها در این ایام، نمایندگیهای سایپا به همراه تیمهای امدادی و پایگاههای امدادی ثابت و سیار، برای ارائه خدمات مناسب به مسافران در آمادهباش کامل هستند.
جبریل جوان با تأکید بر اینکه تمام پیشبینیهای لازم برای ارائه خدماتی جامع و کامل به مشتریان گروه خودروسازی سایپا انجام شده است، اعلام کرد: تمامی قطعات یدکی مورد نیاز تأمین شده و در مواقع ضروری، این قطعات در سریعترین زمان ممکن به تمام نقاط کشور ارسال خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت افزایش کیفیت خدمات، از نظارت دقیق تیمهای بازرسی بر عملکرد امدادگران خبر داد و گفت: این تیمها در تمام روزهای اجرای طرح، بر نحوه ارائه خدمات نظارت خواهند داشت.
مدیرعامل سایپایدک با اشاره به کاهش میانگین زمان ارائه خدمات امدادی به کمتر از ۳۰ دقیقه، گفت: همکاران مرکز تماس امداد خودرو بهصورت شبانهروزی پاسخگوی تماسهای مشتریان خواهند بود.
در این مراسم، علی راشدی، مدیرعامل امداد خودرو سایپا، با اشاره به اهداف طرح یاد شده، اعلام کرد: در اجرای طرح خدمات و امداد نوروزی گروه خودروسازی سایپا به دو موضوع بهرهوری و ارائه خدمات باکیفیت توجه ویژه شده است.
راشدی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ دستگاه ناوگان امدادرسانی در طرح امداد نوروزی فعال بودند، گفت: امسال ۸ درصد به این ناوگان اضافه شده و تعداد آن به ۴۳۰ دستگاه رسیده است.
راشدی به اجرای طرح امداد نوروزی سایپا با شعار «به گستردگی یک سرزمین» اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح بهصورت ۱۹ روزه از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا میشود.
وی با اشاره به تلاش سایپا برای کاهش زمان انتظار مشتریان، از کاهش میانگین زمان امدادرسانی از ۳۴ دقیقه به ۳۰ دقیقه خبر داد و اذعان داشت: با برنامهریزیهای انجامشده، ۶۰ درصد تعمیرات خودرو در محل انجام خواهد شد تا مشتریان بتوانند بدون نیاز به جابهجایی خودرو، مشکل خود را برطرف کنند.
راشدی خاطرنشان کرد: امسال برای افزایش بهرهوری فرآیندهای امدادی، آموزشهای ویژهای برای امدادگران در نظر گرفته شده و سیستمهای نظارت و ارزیابی آنلاین بر عملکرد آنها پیادهسازی شده است.
راشدی از رصد برخط تمامی امدادگران خبر داد و افزود: در طرح امسال، امداد باطری نیز اجرا خواهد شد و برای این منظور، موتورسیکلتهای ویژهای برای حمل و تعویض باطری خودروها اختصاص داده شده است.
در این مراسم، از کانکسهای امداد خودرو سایپا با طراحی و امکانات جدید رونمایی شد. از سوی در راستای توسعه خدمات امدادی، امسال ایستگاههای شارژ خودروهای برقی در پایگاههای شبانهروزی امداد خودرو سایپا راهاندازی شدهاند تا دارندگان این خودروها بتوانند در مسیرهای پرتردد از خدمات شارژ بهرهمند شوند.
مدیرعامل امداد خودرو سایپا، علی راشدی، در این مراسم با اشاره به بهبود سیستم انبارک امدادگران، گفت: تمامی قطعات مورد نیاز، مستقیماً در خودروهای امدادی ذخیره شده تا فرآیند ارائه خدمات تسریع شود. همچنین کانکسهای امدادی جدیدی در جادهها طراحی و مستقر شدهاند که علاوه بر انبار قطعات یدکی، امکان ارائه سرویسهای ادواری را فراهم میکنند.
واکنش مدیریت سایپا به افزایش قیمتهای اكترونیکی خودروها
از سوی امسال، ۴۰ درصد تخفیف ویژه برای سرویسدهی به خودروها در نظر گرفته شده است. این اقدام باعث تشویق رانندگان به انجام سرویسهای دورهای پیش از سفر میشود و میتواند نقش مؤثری در کاهش حوادث رانندگی ایفا کند.
سرانجام در این مراسم، علی شیخزاده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، به اقدامات لازم برای آسیبپذیری جادهها اشاره کرد و به دعوت هموطنان از مسافرتهای نوروزی اشاره کرد.