فناوری خودران که چالش‌های بسیاری را برای خودروهای مدرن حل می‌کند، از آن جمله است که نقش مهمی در بهبود ایمنی را ایفا می‌کند. این فناوری توسط بسیاری از شرکت‌ها از جمله اتوپایلوت تسلا، سوپر کروز جنرال موتورز و چند شرکت دیگر ارایه می‌شود.

اکستریم با استفاده از فناوری خودران، راحتی رانندگی را برای یوزر افزایش می‌دهد و با حال می‌تواند نقش مهمی در بهبود ایمنی خودروهای مدرن را ایفا کند.

در اوایل هفته‌ی گذشته، مارک رابر، Developer و طرفدار Tesla، یک بحث مناقشه‌برانگیز را با انجام آزمایش روی فناوری رانندگی خودران به راه انداخت. وی سیستم لیدار را در مقابل سیستم‌های نوری (optical system) قرار داد و فریب دادن یک خودروی خودران را آزمایش کرد.

پیش‌تر، ویدیوی رابر نشان داد که خودرو Tesla نتوانسته تشخیص دهد که دیواری را که شبیه یک جاده‌ی واقعی بود. این تصمیم به شدت طرفداران این برند را برانگیخت و آنها از سوی رابر به شدت با قاطعیت مواجه شدند.

امااین طرفداران مشکل این نیست که بتوان با هوش مصنوعی فریب دهند، بلكه اینکه اگه هم کسی بتواند با این سیستم را به درستی فریب دهد، آنگاه سیستم برای تحویل رانندگی خودران را برای لحظه‌های طولانی آماده کرده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، به آزمایش‌هایی که پاول انجام نداد اشاره کرده‌اند، برای مثال، او FSD را با یک مانکن یا در شرایط بارانی آزمایش نکرد.

در آزمایش، پاول decided که FSD را با دیوار مجازی پوشیده با عکس شبیه جاده‌ای که روی آن قرار داشت، مقابل خودرو گذاشت و چند بار یک تکسه را به سمت آن راند. در هر آزمایش، تسلا نتوانست دیوار را تشخیص دهد تا زمانی که فاصله‌اش به دیوار به معنای واقعی کلمه به چند سانتیمتر رسید.

اما این در حالی است که پاول، تفاوت در چیزی را مورد چالش قرار داد. این که تیسلا FSD را در صورت استفاده کردن از سخت‌افزار HW4 از دیوار یک سانتیمتر قبل از فواصل بسیار کمی با طول پاهای پا مواجه می‌شود، در حالی که در خودروها باستون که روی HW3 کار می‌کند، لازم است که حدود یک متر فاصله باشد.

توسط autokhabari.ir