لوکانو L7 جدیدترین شاسیبلند بازار ایران محسوب میشود که توسط گروه ماموت عرضه شده است. این خودرو بهتازگی با نام جیکو ۷ به بازار اروپا هم راه پیدا کرده است. لوکانو L7 با هدف ارائه شاسیبلندی در سگمنت C با قیمت شاسیبلندهای سگمنت B مجهز است، اما آیا این دست و دلبازی در امکانات به قیمت کاستی در جاهای دیگر تمام شده است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، لوکانو L7 را برابر کراساووری همقیمت از سگمنت پایینتر قرار دادهایم. اشکودا کامیک یک کراساوور خانوادگی معمولی است که برخلاف رقیب چینی، نمیخواهد خود را لوکس جلوه دهد و قصد دارد از طرق دیگری خریداران را راضی نگه دارد.
کراساوور چینی بهصورت استاندارد به دو نمایشگر بزرگ، رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی، چراغهای LED و روکش چرم مصنوعی صندلیها مجهز است. البته کامیک آزمایشی ما هم امکانات زیادی دارد ولی از برخی موارد مثل سقف پانوراما محروم است. هردو خودرو به پیشرانههای بنزینی مجهز هستند اما پیشرانهٔ اشکودا ۱۰۰ سیسی حجم کمتر و ۲۵ نیوتن متر گشتاور کمتری دارد. البته لوکانو در بازار کشورمان ۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد اما این رقم در اروپا ۱۴۷ اسب بخار است.
بزرگترین تفاوت این دو خودرو در مصرف سوخت دیده میشود. کامیک در آزمایش ما بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۶.۵ لیتر بنزین مصرف کرد درحالیکه این رقم برای لوکانو ۱۰.۳ لیتر بود که اختلاف بسیار زیادی را نشان میدهد. لوکانو L7 بهصورت استاندارد به دو نمایشگر بزرگ، رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی، چراغهای LED و روکش چرم مصنوعی صندلیها مجهز است. البته کامیک آزمایشی ما هم امکانات زیادی دارد ولی از برخی موارد مثل سقف پانوراما محروم است.
لوکانو L7 با هدف ارائه شاسیبلندی در سگمنت C با قیمت شاسیبلندهای سگمنت B مجهز است، اما آیا این دست و دلبازی در امکانات به قیمت کاستی در جاهای دیگر تمام شده است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، لوکانو L7 را برابر کراساووری همقیمت از سگمنت پایینتر قرار دادهایم. اشکودا کامیک یک کراساوور خانوادگی معمولی است که برخلاف رقیب چینی، نمیخواهد خود را لوکس جلوه دهد و قصد دارد از طرق دیگری خریداران را راضی نگه دارد.
لوکانو L7 جدیدترین تلاش یکی از خودروسازان باسابقهٔ چینی است ولی همچنان نشان میدهد که برندهای چینی صرفاً هنگام ساخت خودروهای الکتریکی خوب عمل میکنند. L7 هنگام امتیازدهی، دوقطبی عمل میکند زیرا امتیازاتش یا عالی هستند یا ناامیدکننده. شرایط این خودرو در جاداری داخلی و سطح امکانات عالی است ولی با پیشرانهٔ پرمصرف، گیربکس ضعیف و رانندگی ناامیدکننده، مغلوب کامیک میشود.
کامیک از بسیاری جهات، همان خودروی خانوادگی است که خیلیها نیاز دارند. این چشمگیرترین و پرزرقوبرقترین کراساوور کوچک بازار نیست ولی همهٔ نیازهای اساسی را بهدرستی انجام میدهد. راحتی سواری و هندلینگ کامیک بالاتر از متوسط این کلاس است، پیشرانهٔ قدرتمندی دارد و بزرگترین نقاط قوت آن در ارگونومی منطقی و فضای کابین و صندوق چشمگیر دیده میشود.
لوکانو L7، در مقابل اشکودا کامیک ، میتواند بیشترین امتیاز را در ردهای داشته باشد که میتواند با کمترین خودروی وارداتی برای اشکودا مقابل بیستارش باشد.