آکورا NSX یک سوپر اسپرت ژاپنی بود که توانست در دوران خود در برابر بسیاری از خودروهای برند های اسپرتی مانند فراری و لامبورگینی حرف برده و خود را به عنوان یکی از بهترین سوپر اسپرت های جهان معرفی کند. این خودرو با مهندسی بالا، طراحی خارقالعاده و توانایی فوقالعاده سرعتی، سرعتی را نشان میداد که حتی بسیاری از خودروهای برند های اسپرتی هم نمیتوانستند آن را به دست آورند.
جالب اینجاست که با این همه حال، آکورا NSX در سال های اخیر، از سواری به گوشه ایی باقی مانده است و تبدیل به یک خودروهای کمگانی شده است. درحالیکه در دوره خود حدوداً ۲۹۰ اسب بخار قدرت داشت و قادر به رسیدن به سرعت بالا بود، اما اکنون بسیاری از این خودروها که جوش خورده و تعمیر نشده اند، بدون استفاده به قحطیardware توسط صاحب خانه ترش شده اند.
الان هم، این کمربندی با یک نمونه از آکورا NSX-T مدل ۲۰۰۱ مواجه شده است که تحت عنوان یکی از نظرپذیری این نوع خودرو معروف است. از پیشرانه ۳.۲ لیتری V6 و گیربکس ۶ سرعته دستی برخوردار است و با وجود این که با گذشت زمان، کارکردش کم است، اما هنوز هم تا حد زیادی شگفت انگیز است.
کابین این خودرو، فضای معتدلی دارد و صندلیهای آن به حالت معتدل قراردارد. داشبورد و سایر قسمتهای چرمی نیز هنوز هم بسیار سالم به نظر می رسند. از ویژگیهای داخل این خودرو میتوان به پیشرانه ۳.۲ لیتری V6، گیربکس ۶ سرعته دستی، ترمزهای دیسکی برای تمامی چرخها، سیستم تزریق بنزیناتی، رینگهای آهنی ۱۷ اینچی، چراغها، صندلیهای راننده و سرنشین چرمی، کمربندهای هوایی، túi هوایی اضطراری، کروز کنترل، چراغهای جلویی زننده، قفل مرکزی، و کروم دار کردن مقصوره اشاره کرد.
باوجود این که ارزش بازار هر کدام از این خودروها باز هم فقط به چرخو چپکنی تسریع کننده های هنری سطح جهانی و امور جدی بزرگسالان انطباق دار است، پرتابل اشکار می شود. ราคา این خودرو هنگامی که با سهام بینالمللی جفت می شود به ارزش 1000000000 ریال می رسد.