دوج پاور واگن ۱۹۴۴؛ وانتی کلاسیک با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و امکانات مدرن

از زمان ایام قدیم و جنگ جهانی دوم، ارتش آمریکا و مردم به خودروهایی که از نظر قدرت و dayananders بسیار سریع و از لحاظ تعویض میدان بدون برنامه ریزی قبل از حرکت با شدت و سرعت کم راحت بودند محتاج بودند. درصورتی که در اواخر ده هات بعد از جنگ جهانی دوم، ارتش آمریکا از این مدل به عنوان یک کامیون که تجهیز شده و برای استفاده در افران الصحرای گرم ومع الحر ایالات متحده استفاده نمایند. این مدل بنا به دلایلناسازگاری با لحاظ جوانان زمانش برای بارگیری در عقب سفر با سه ستون به مدل شهر فزیکی معروف به Model WC تولید می شد. تا اینکه بالاخره سازنده این کامیون آخری را که با وجود بسیار شکننده استفاده از این کامیون به علاج مورد نیاز در حال آخر هم ایجاد و مصرف خود را بیش از دوره رست و رامین یسود مرود کرد. بعدازگیری پس از جنگ جهانی، تولید این مدل (به غير از نسخه های مدرن Rumm)، متوقف شد، اما پاور واگن همچنان در ذهن علاقه مندان خودروهای کلاسیک زنده است. برخی از این افراد حتی حاضرند برای یک نسخه سالم و سرحال، مبلغی فراتر از یک خودروی لوکس امروزی بپردازند.

این پاور واگن نه‌تنها یک نماد از گذشته پرافتخار دوج است، بلکه خودرویی کلاسیک و در عین حال مدرن محسوب می‌شود. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این وانت آمریکایی بدون قیمت پایه در مزایده شرکت می‌کند و هر کسی که بالاترین پیشنهاد را ارائه دهد، می‌تواند صاحب آن شود. با این حال، فروشنده انتظار دارد که قیمت نهایی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار باشد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این رکورد تحقق خواهد یافت یا خیر.

دوج پاور واگن بعد از جنگ جهانی دوم متولد شد، زمانی که هم ارتش و هم مردم به خودروهایی فوق‌العاده مقاوم نیاز داشتند تا دنیای پس از جنگ را بازسازی کنند. این مدل در واقع نسخه شهری از کامیون‌های سری WC به حساب می‌آید. شاید بدانید طی سال‌های جنگ، ارتش ایالات متحده از این سری در سخت‌ترین شرایط استفاده می‌کرد. ساختار مستحکم و مقاومت فوق‌العاده این سری باعث شد که تولید آن تا سال ۱۹۸۰ ادامه یابد.

پاور واگن امروزه روی نسخه‌ای از پیکاپ‌های رم قرار گرفته که برای کارهای سنگین طراحی شده‌اند. اما اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم، این نام یادآور یک غول واقعی جاده و آفرود است که دهه‌ها پیش توسط دوج (با تلفظ صحیح‌تر داج) ساخته شد. پاور واگن امروزی هرچند توانمند و پیشرفته است، اما از نظر بسیاری هرگز نمی‌تواند عظمت و قدرت مدل‌های قدیمی را تداعی کند.

این مدل در واقع نسخه شهری از کامیون‌های سری WC به حساب می‌آید. شاید بدانید طی سال‌های جنگ، ارتش ایالات متحده از این سری در سخت‌ترین شرایط استفاده می‌کرد. ساختار مستحکم و مقاومت فوق‌العاده این سری باعث شد که تولید آن تا سال ۱۹۸۰ ادامه یابد.

به‌عنوان مثال، بخشی از سیستم روشنایی به چراغ‌های LED تغییر یافته و تخته‌های کناری با طراحی الماسی به خودرو اضافه شده‌اند. رینگ‌های کلاسیک و لاستیک‌های آفرودی نیز همچنان روح قدیمی این خودرو را حفظ کرده‌اند.

زیر این بدنه کلاسیک، موتور فوق‌العاده قدرتمند LS3 با حجم ۶.۲ لیتر قرار گرفته است. این موتور توانایی تولید ۴۸۰ اسب بخار قدرت را دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس خودکار 4L85-E به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. این گیربکس از طریق دکمه‌های فشاری قابل کنترل است.

جالب است بدانید که این پاور واگن بسیار کم کارکرد بوده و تنها ۳۳۶ مایل (۵۴۱ کیلومتر) از زمان بازسازی‌اش حرکت کرده است. بنابراین، می‌توان آن را یک خودروی تقریباً نو در کالبدی کلاسیک تصور کرد.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات این وانت قلدر بازسازی‌شده را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

این پاور واگن نه‌تنها یک نماد از گذشته پرافتخار دوج است، بلکه خودرویی کلاسیک و در عین حال مدرن محسوب می‌شود. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این وانت آمریکایی بدون قیمت پایه در مزایده شرکت می‌کند و هر کسی که بالاترین پیشنهاد را ارائه دهد، می‌تواند صاحب آن شود. با این حال، فروشنده انتظار دارد که قیمت نهایی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار باشد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این رکورد تحقق خواهد یافت یا خیر.

توسط autokhabari.ir