یوکی سونودا راننده ژاپنی که از سال ۲۰۲۱ در فرمول یک شرکت کرده است، سرانجام فرصت رانندگی در تیم اصلی ردبول را به دست آورد. این راننده با اما گاهی پرخطر شناخته میشود و موقعیت او در تیم اصلی ردبول تبدیل به یک مشكل شده است. سونودا در فصل ۲۰۲۱ با تیم آلفاتاوری که دومین تیم ردبول است، حضور داشت و به سرعت توجهات زیادی را بهخود جلب کرد. او بهعنوان یکی از سریعترین اما گاهی پرخطاترین رانندگان نسل جدید شناخته میشود و در جدول ردهبندی مجموع عملکرد خود را بهبود داده است.
سونودا بهعنوان یکی از nhanhترین رانندگان در فصل ۲۰۲۲ در مسابقات مختلف درخشان ظاهر شد. او در مسابقات آذربایجان و مجارستان عملکرد خوب داشت و ردههای هفتم و ششم را به دست آورد. با این وجود، او در سایر مسابقات اشتباهات بزرگی کرد که نهتنها به خود بلکه به بودجه تیم هم آسیب زد. در اتحاد چندین اتفاق تلخ برای سونودا افتاد و او به دغدغههای زیادی برای خود و تیم آلفاتاوری تبدیل شد.
به علاوه، عصبانیتهای سونودا در رادیوی تیمی نیز جنجالیسازی شد. او به دلیل اعتراضهای تند و بیموردش، توجه مدیران ردبول را به خود جلب کرد، اما نه از نوع مثبتی. در یکی از جنجالیترین اتفاقات، مداخله او در دور تعیین خط گرندپری مکزیک باعث شد مکس ورشتاپن و سرجیو پرز، رانندگان اصلی ردبول، عملکرد ضعیفی داشته باشند و کریستین هورنر و هلموت مارکو به شدت از او انتقاد کردند.
در ادامه، یوکی سونودا تلاشهایش را برای احقاق حق شراکت در تیم ردبول افزایش داد و منجر به جایگزینی سونودا در تیم اصلی شد. سونودا این فرصت را در تست آخر فصل ۲۰۲۴ تجربه کرد. او مدعی شد که بهسرعت با ماشین جدید سازگار شد و پاسخی برای تغییر مسیر داشت. حالا با فرصت رانندگی در تیم اصلی ردبول، سونودا از سهم اصلی انتظارات دارد و با تجربهای که در این سالها کسب کرده، در تلاش است تا طلسم را بشکند. سونودا پس از تست موفقیتآمیز خود در پایان فصل ۲۰۲۴، گفت: “این اولین بار بود که یک ماشین متفاوتی را راندم. بلافاصله فهمیدم چرا این ماشین برای قهرمانی میجنگد. راستش را بخواهید، خیلی راحت با آن سازگار شدم.”
حال باید دید که آیا سونودا از این فرصت استفاده میکند یا نه. پاسخ این سؤال را در گرندپری ژاپن، اولین مسابقه او در تیم اصلی ردبول، خواهیم گرفت!