رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق بازرگانی ایران، مدیریت ایران خودرو را یکی از پنج اتفاق مهم اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۳ به حساب می‌آورد و نخستین قفل انحصار دولتی در خودروسازی را شکسته است. محسن بهرامی ارداقدس در این زمینه عنوان کرد مخالفت‌های زیادی برای واگذاری ایران خودرو وجود داشت، دلیل این مخالفت‌ها از بین رفتن رانت‌ها و منافع برخی افراد و گروه‌ها بود. این‌ها با ورود مدیران بخش خصوصی دیگر میسر نمی‌شد و بالعکس استخدام‌های سفارشی، حواله‌های دولتی، خودروهای خارج از نوبت و بسیاری از مسائل دیگر را فراموش می‌کردند. به همین دلیل این گروه‌ها تمام امکانات خود را در جهت مخالفت با تحویل مدیریت به بخش خصوصی به کار گرفتند. بهرامی ارداقدس با اشاره به انتشار دادخواست دبیرخانه اقتصادی سران قوا پیش از برگزاری مجمع، از سران قوا پس از برگزاری مجمع گفت: درحالی که مخالفان با کمک حامیان خود در مجلس سنگین‌ترین حملات رسانه‌ای را انجام می‌دادند، سران قوا با اتخاذ یک سیاست مناسب و با تدبیر این دادخواست را منتشر کردند و باعث امیدواری بخش خصوصی شدند. در واقع انتشار این سند یعنی سران قوا از خصوصی‌سازی ایران خودرو و هر خصوصی‌سازی واقعی حمایت می‌کنند. این یعنی ارسال سیگنال به بخش خصوصی که اراده نظام بر این است از خصوصی‌سازی حمایت کند. وی ادامه داد: سران قوا نشان دادند که به دنبال اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری هستند. با واگذاری مدیریت ایران خودرو گام اول در خصوصی‌سازی بر اساس اهلیت مدیریت رقم خورد و اکنون بخش خصوصی با اطمینان می‌تواند برای اخذ مالکیت و مدیریت واحدهای دولتی وارد شود؛ چراکه اکنون این اطمینان وجود دارد که سران سه قوه به دنبال اجرای درست و قانونی اصل ۴۴ قانون اساسی هستند.

توسط autokhabari.ir