مدل های نمادین فورد اروپا یکی یکی در حال کنار رفتن هستند. به گزارش روابط عمومی فورد، تولید مدل فوکوس در اروپا در ماه نوامبر به پایان خواهد رسید. این مدل یکی از درخشان ترین مدل های فورد در اروپا بوده است و از سال 1998 در بازار این کشور موفق بوده است.

فورد اعلام کرده است که مشتریان می توانند فوکوس جدید را سفارش دهند، اما زمان زیادی به فروش این مدل در اروپا نمانده است. تولید مدل فوکوس در کارخانه Saarlouis آلمان به پایان خواهد رسید.

توقف تولید فوکوس به این معنی است که علاقه مندان به یکی از آخرین هاچ بک های سریع فروخته شده با گیربکس دستی از دست خواهند داد. فورد همچنین نسخه اسپرت فوکوس را به عنوان یک واگن کاربردی تر با موتور دیزلی به فروش رسانده است.

با از بین رفتن فوکوس، فورد بدون خودروی اقتصادی در اروپا خواهد بود. فورد فیستا و موندئو را در مقطعی از عمر خود حذف کرده است. فورد حالا در حال خروج از تجارت خسته کننده خودرو و ورود به تجارت نمادین خودرو است.

مدیر عامل فورد گفت که اتومبیل هایی مانند فیستا و موندئو مشتری های زیادی را دوست داشتند، اما واقعیت تلخ این بود که سوداوری مناسبی برای فورد نداشتند تا سرمایه گذاری های آتی را تضمین کنند. دیربون معتقد است تمرکز بر روی برانکو، ترمور، رپتور و موستانگ سود بیشتری دارد.

با این حال، از بین رفتن فوکوس خبر خوبی برای طرفداران آن نیست. فورد حالا در حال تولید پوما و کوگا برای جبران از بین رفتن خودروهای اقتصادی است. پوما اکنون به عنوان خودروی الکتریکی نیز فروخته می شود و به موستانگ Mach-E، اکسپلورر مبتنی بر VW ID4 و کاپری مبتنی بر ID5 می پیوندد.

فورد حالا با کاهش فروش در اروپا رو به رو است. فروش فورد در اروپا در سال 2024 به 426,307 دستگاه رسید که 17 درصد کاهش بود. سهم بازار فورد از 4 درصد به تنها 3.3 درصد کاهش یافت و پس از کیا و هیوندای برندهای کره ای قرار گرفت.

توسط autokhabari.ir