نیسان برندی است که در دهه‌های گذشته مدل‌های موفق و جذابی را به بازار عرضه کرده است. از زمان تأسیس تاکنون نیسان اما از بحران‌های زیادی رنج برده است که اگرچه هر بار این شرکت توانسته از آن خارج شود، اما با هر تلاش جدید، مسائل جدیدی ortaya می‌آورند و باعث می‌شوند تا برند در گذشته یکی از خوش تیپ‌ترین و موفق‌ترین خودروسازان جهان امروز با چالش‌های جدی مواجه شود.

بررسی تاریخچه نیسان نشان می‌دهد که این شرکت با ادغام با رنو، توانسته است از پس بحران مالی یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان ژاپن در دهه ۱۹۹۰ خارج شود. اما این بازگشت، باعث تسکین هرچه بیشتر بحران‌های مدیریتی نیسان شد که آن را به یک خودروساز درجه دوم کاهش داد. در این شرایط، نیسان نتوانست از یک خودروساز و تولیدکننده چندمدل خوب تبدیل به یک برند جهانی شود.

از زمان برقراری روابط توافقی با رنو در اوایل سده ۲۰۰۰ که کارلوس گون دراین سمت قرار گرفت، تاکنون بازگو نمی‌شود که آیا نیسان در سامانه ای امن و راحت بتواند خود را بقای خود مطمئن گرداند. درحالی که در ابتدای دهه ۲۰۰۰ همچنان نیسان کیفیت بالا را به عنوان یکی از شاخصه‌های خود حفظ کرد، اما در hậuة روز century، کاهش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه با کاهش کیفیت، بهره‌وری، و قصد آسودگی برای مشتریان، موانعی جدی برای بازگشت به وضعیت قبلی ایجاد کرد.

اگرچه کارلوس گون به‌عنوان رئیس‌نه شرقی و سردار معروف‌صنایع مشهوری بود که قبل و بعد از آن بسیاری از تولید کنندگان جهانی در ترکیب سهامداران خودرو فعال بودند اما از سال ۲۰۰۳ اتفاقات بدی به نیسان گذشت؛ با خانه‌ای در ژاپن، آمیتسا در برزیل، و نیز فعالیت‌های چندگانه ون پالس، که بیشتر منتقدین استعماری با توجه به دارایی‌ها و دارا بودن Power به هر شعبه اعم از ژاپن، رواسی، و هند نشان می‌دهند که نگاهی هم در بنگاه S F Donaldson آمریکا بی پرداختن اثر وجود دارد.

توسط autokhabari.ir