ساعت جمله‌ای از خودروسازان لوکس اروپا در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان، چین می‌گذرد. ب‌ام‌و، مرسدس بنز و پورشه در سال ۲۰۲۴ شرایط سختی را در چین پشت سر گذاشتند و شروع سال جاری این سیر نزولی به رکورد.toLowerCase تداوم پیدا کرده است.

طبق آمارهای محرمانه منتشر شده در این بین، پورشه فروش خود را در سه‌ماههٔ نخست سال جاری با کاهش ۴۲ درصدی تجربه کرده است. این شرکت، در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۲۸ درصدی فروش نسبت به سال قبل، ۵۶ هزار و ۸۸۷ دستگاه خودرو را در بازار چین فروخته بود. حال آنکه در سه‌ماههٔ نخست سال جاری این سیر نزولی با فروش ۹ هزار و ۴۷۱ دستگاه منجر شده است. پورشه علت این سیر نزولی را وضعیت اقتصادی پرتنش در بازار چین عنوان کرده است.

مرسدس بنز، در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۷ درصدی فروش به ۶۸۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه فروخته شد، حال آنکه در سه‌ماههٔ نخست سال جاری این شرکت فروش خود را با کاهش ۱۰ درصدی به ۱۵۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه رسانده است. شرکت اشتوتگارتی، با وجود این سیر نزولی امیدوار است با عرضهٔ نسل جدید CLA در نیمهٔ دوم سال جاری فروش خود را در چین افزایش دهد.

ب‌ام‌و، در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۱۳.۴ درصدی فروش به ۷۱۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه فروخته شد. حال آنکه در سه‌ماههٔ نخست سال جاری این شرکت فروش خود را با کاهش ۱۷.۲ درصدی به ۱۵۵ هزار و ۱۹۵ دستگاه رسانده است. واحد تجاری بنزین‌زخمه‌ای، هم مانند مرسدس نسخه‌های کشیده‌ای از سدان‌های خود را در بازار چین عرضه می‌کند.

توسط autokhabari.ir