برند لوکس مازراتی، در سال 2025 با کاهش فروش شدید مواجه شده است. بر اساس گزارش‌های رسمی، فروش این خودروساز ایتالیایی 48 درصد کاهش یافته است و مشتریان تنها 1700 دستگاه از محصولات آن را خریداری کرده‌اند. این روند نزولی برای مدیرعامل جدید مازراتی، سانتو فیچیلی، چندان غافلگیرکننده نیست. وی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که سال 2025 سالی بحرانی و حیاتی برای بازسازی برند خواهد بود.

مازراتی سال 2024 را هم با اوضاع اسفناک به پایان رساند. داده‌های مربوطه نشان می‌دهند که فروش این کمپانی در سال گذشته 57 درصد افت کرده است. مدیرعامل جدید مازراتی قصد دارد با اصلاح ساختار داخلی، بازسازی روابط با نمایندگی‌های ناراضی و کاهش شدید هزینه‌ها، اوضاع مازراتی را بهبود ببخشد. از دید وی، بازاریابی محصولات کمپانی هم آنطور که باید مناسب نبوده و احتمال کاهش قیمت برای رقابت‌پذیری بیشتر مطرح کرده است.

همزمان با افت فروش مازراتی، زمزمه‌هایی از تصمیمات کلان در شرکت مادر یعنی استلانتیس به گوش می‌رسد. این گروه خودروسازی به‌ تازگی از شرکت مشاوره‌ای مک‌کینزی برای بررسی آینده مازراتی و برند خواهر آن یعنی آلفارومئو کمک خواسته است. برخی منابع احتمال فروش این دو برند را مطرح کرده‌اند. یکی از عوامل اصلی افزایش نگرانی در بازار، افزایش تعرفه‌های تجاری دولت ترامپ است که می‌تواند هزینه‌های صادرات و واردات برندهای اروپایی در آمریکا را افزایش داده و وضعیت را بحرانی‌تر کند.

مازراتی تنها برند استلانتیس نیست که با مشکل از دست دادن مشتری دست و پنجه نرم می‌کند. این گروه بزرگ خودروسازی در اکثر مناطق عملیاتی خود با کاهش فروش مواجه شده است. تنها بازار آمریکای جنوبی عملکرد مثبتی داشته و با رشد 19 درصدی توانسته قدری از بار کاهش جهانی فروش استلانتیس را جبران کند.

توسط autokhabari.ir