ریویرا آخرین کوپهٔ لوکس آمریکایی است که در سال ۱۹۹۹ تولید شد. این خودرو هرچند طراحی مدرن و پلتفرم دیفرانسیل جلو داشت، اما به نظر میرسید شبیه کوپهای مخصوص برای تمام دورانها است. دلالل بر آن بود که گریوان طوفان تغییر سلیقهٔ بازار به سمت خودروهای بزرگ و لوکس بود.
در طول سالها، جنرال موتورز با رقبای مختلف مواجه شده بود. بیوک ریویرا در سال ۱۹۶۳ خلق شد تا با تاندربرد، کوپهٔ لوکس شخصی فورد رقابت کند. تاندربرد با صندلی ۲+۲ در سال ۱۹۵۸ به بازار آمد و فروش آن را بیش از چهار برابر کرد. بیوک درحالی که کوروت را بهعنوان خودرویی دونفره حفظ کرد، باید پاسخی به تاندربرد چهارنفره میداد. این دلیل اصلی بود که بیوک ریویرا را به بازار آورد.
در دههٔ ۱۹۷۰، سگمنت کوپههای لوکس شخصی به اوج رسید. محبوبیت نسل هفتم و کوچکتر تاندربرد، که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ تولید شد، بسیار زیاد بود. با پلتیفرم مشترک با فورد تورینو و قیمت پایهٔ ۵,۰۶۳ دلار، تاندربرد در دسترس عموم مردم قرار گرفت. فروش ریویرا، اما، یکدهم رقیب خود بود و در سه سال متوالی تنها ۹۸,۸۵۴ دستگاه فروخته شد.
بیوک درحالی که به سگمنت کوپههای لوکس شخصی وفادار ماند، در سال ۱۹۹۵ نسل هشتم و آخر ریویرا را به بازار آورد. این خودرو، هرچند، طراحی مدرن و پلتفرم دیفرانسیل جلو داشت، اما شبیه کوپهای مخصوص برای تمام دورانها بود. دلالل بر آن بود که گریوان طوفان تغییر سلیقهٔ بازار به سمت خودروهای بزرگ و لوکس بود.
بیوک درحالی که به سگمنت کوپههای لوکس شخصی وفادار ماند، در سال ۱۹۹۵ نسل هشتم و آخر ریویرا را به بازار آورد. این خودرو هرچند طراحی مدرن و پلتفرم دیفرانسیل جلو داشت، اما شبیه کوپهای مخصوص برای تمام دورانها بود. دلالل بر آن بود که گریوان طوفان تغییر سلیقهٔ بازار به سمت خودروهای بزرگ و لوکس بود.
نهایتاً، در سال ۱۹۹۹، بیوک تولید ریویرا را متوقف کرد، و این آخرین کوپهٔ لوکس آمریکایی به تاریخ شد.