کنسرسیومی به نام ASRA، متشکل از تویوتا، نیسان و هوندا، به رأس این پروژه نایب با هدف طراحی و توسعه تراشههای استاندارد برای خودروهای هوشمند قرار دارد. این تراشهها تا مارس ۲۰۲۹ آماده بهرهبرداری خواهند بود. چین که در سالهای اخیر با پیشرفت سریع در مقابله با برندگان تاریخی بازار فروش جهانی خودروهای برقی و هوشمند، برتری قابلتوجهی در بازارهای جهانی به دست آورده، در تلاش است تا در سال ۲۰۲۵ استانداردهای خاص خود را برای بیش از ۳۰ نوع تراشه خودرو و تا سال ۲۰۳۰ برای بیش از ۷۰ نوع تراشه توسعه دهد.