فولکسواگن سال 2024 حدود 30 هزار دستگاه ون برقی ID. Buzz را در سراسر جهان به فروش رساند. این خودرو با طراحی خاصی لبخند و بازخورد مثبتی دریافت کرد و بسیاری آن را اولین “مینیون خفن” دوران مدرن نامیدند. با این حال، ID. Buzz مشکلات خود را نیز داشت، از جمله قیمت بالا، برد کم جذابیت، رابط کاربری پیچیده و نامناسب، و مشکلاتی در تجهیزات و فضای داخلی.
با وجود این ضعفها، ID. Buzz حداقل دیده شد و یکBước مثبت در مسیر برقیسازی محصولات فولکسواگن بود. اما در زمینة فروش، شرایط برای این برند نگرانکننده هستند. فروش مدل ID.4 در سال 2024 کمتر از 38 هزار دستگاه بود و درComparison با رقبای مستقیمش، حرف زیادی برای گفتن ندارد.
Analysts معتقدند که فولکسواگن در این لحظه به یک محصول نمادین و جذاب نیاز دارد تا جایگاه خود در بازار را احیا کند. در این رابطه، ارائه یک خودروی برقی با نام ID. Beetle میتواند راهحل باشد. این خودرو بااستفاده از پلتفرم ID.4، باتری 62 کیلوواتساعتی، موتور عقب، طراحی داخلی تماتیک با حس نوستالژی، و قیمت کمتر از 35 هزار دلار میتواند در کنار ظاهر نوستالژیک، سبک، ارزان، کارآمد و دوستداشتنی باشد.
اما طرح این چارهها شامل چالشهای و ملاحظاتی نیز میشود، از جمله فرآیند پیچیده تأیید محصول در آلمان، رعایت استانداردهای ایمنی و مصرف انرژی، و شک و تردید نسبت به استقبال بازار آمریکا.