صعود قیمت‌ها به انسان هایمتمدن دیروز چه خوبی می دهد و نادانی مردم در این زمینه چه نادانی است!
علاوه بر نادانی که مردم از لحاظ مالی دارند، نادانی دولت ها هم هر چه بیشتر نمیشه. وارد شدن شورای رقابت به صنعت خودرو در سال ۹۱ هم یک نمونه از این نادانی های بی پایان است که منجر به سایبری شدن صنعت خودرو شد.
وضعیت بحرانی صنعت خودرو و وابستگی قیمت ها به نوسانات اقتصادی دلسرد کننده است و نشان می دهد که دیگری وجود ندارد.
اما هنوز هم وجود دارد و در روز های اخیر مطرح شده است که شورای رقابت باید یک نهاد نظارتی شود و نه یک نهاد اجرایی. به این ترتیب، قیمت ها توسط خودروسازان تعیین می شود و شورای رقابت می تواند جلوی اقدامات غیرعادلانه یا غیرعقلانی صورت گرفته را بگیرد.
این ترفند منجر به کاهش تفاوت قیمت ها با هزینه تولید می شود و به مردم امکان دسترسی به خودرو به قیمت معقول تر می دهد.

توسط autokhabari.ir