یکی از تولیدکنندگان خودرو در ایران، بهمن‌موتور، در سال 1403 با استراتژی جدیدی مواجه شد که براساس آن، سبد محصولات آن COMPANY را مجدداً بارآورد. این اقدام با کاهش تولیدی absolute منتج به تصویر مثبتی از آینده این برند شد.

توقف تولید وانت بخشی از این استراتژی بود که به دنبال آن، خودروساز ایرانی در سبد انتخابی خریداران ایران جا نهاد. متخصصان معتقدند که این تصمیم استراتژیک نه از سر اجبار، بلکه با رویکردی آگاهانه و استراتژیک اتخاذ شده است.

بر اساس آمار تولیدی، کاهش در سال 1403 نسبت به سال گذشته عمدتاً ناشی از توقف تولید وانت کارا بوده است. اگرچه تولید وانت در سال 1402 تنها 301 دستگاه بود، اما این رقم در سال 1403 به 1,981 دستگاه رسید که افزایش 558 درصدی در عرض یک سال است. رشدی که نشان‌دهنده هوشمندی بهمن‌موتور در تحلیل بازار و شناسایی فرصت‌ها است.

حال آنکه تولید خودروهای سواری در حال رشد چشمگیری است. این رشدی که از سال 1400 که 7219 دستگاه بود، تا سال 1403 که 27805 دستگاه شد، همراه بوده است. این روندی که گویای حرکت به سمت توسعه پایدار بهمن‌موتور است و این شرکت توانسته است با جذب اعتماد مشتریان و رقابت با سایر برندهای داخلی و وارداتی، عملکرد درخشی از خود به جا بگذارد.

راهی که از شر آوردن سبد محصولات خود، یعنی خروج از تولید وانت، را انتخاب کرده است. مسیری که به کاهش عددی تولیدی منجر شده است. اما این کاهش، تنها آمار کاهشی نشان نمی‌دهد. در حقیقت، بهمن‌موتور با این اقدام، خود را از تولیدی با ارزش افزوده پایین و حاشیه سود محدود رها کرده است تا منابع، نیروی انسانی و ظرفیت تولیدی خود را به حوزه‌هایی اختصاص دهد که با تقاضای بازار امروز هماهنگ‌ترند.

در این هيات، آن خودروساز ایران توانسته با رشدی پیوسته و پایدار، از مسیر رشد به جاده موفقیت برسد. به گونه‌ای که تولید خودروهای سواری در این شرکت، در سال‌های گذشته به تصاویری مرتفع و چشمگیر از تولید کرده است. از سال 1400 که 7219 دستگاه بود، تا سال 1403 که 27805 دستگاه شد.

ایران در شرایط سخت بهمن‌موتور، نیاز به نوسازی ناوگان‌های سازمانی، مدارس، مراکز درمانی و ناوگان‌های بین‌شهری را داشته است. توانایی بهمن‌موتور در تولید ون‌های مجهز، کم‌مصرف و ایمن، از آن جمله‌اند. آنها می‌توانند ضمن ارتقاء سطح خدمات عمومی، بازار جدید و پایداری برای بهمن‌موتور ایجاد کنند.

همچنین تولید ون در سال 1402، تنها 301 دستگاه بود، اما این رقم در سال 1403 به 1981 دستگاه رسید که افزایش 558 درصدی در عرض یک سال است. این رشدی که نشانه هوشمندی بهمن‌موتور در تحلیل بازار و شناسایی فرصت‌ها است.

در حالیکه مجموع تولیدات بهمن‌موتور در بازه چهار ساله گذشته، به شرح زیر است:

* سال 1400: 21438 دستگاه
* سال 1401: 30842 دستگاه
* سال 1402: 39051 دستگاه
* سال 1403: 30807 دستگاه

با بررسی این آمار، کاهش 8,244 دستگاهی در سال 1403 نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که این شرکت در حال گذر از دوران تمرکز بر کمیت به سمت کیفی‌سازی و تنوع در محصولات است. این شرکت در حال توسعه پایدار است و تمرکز بر محصولات با ارزش بالاتر و هم‌راستا با نیاز روز جامعه است. از این رو، این شرکت در حال گذر از دوران ساختار سنتی به سوی یک ساختار مدرن، انعطاف‌پذیر و هوشمندانه است.

توسط autokhabari.ir