پورشه ۹۱۱ GT3 با گیربکس دستی رکورد ۶ دقیقه و ۵۶.۲ ثانیه را در پیست نوربرگرینگ ثبت کرد و با این کار، رکورد دوج وایپر ACR را با اختلاف ۱۰ ثانیه شکست.
این رکورد با وجود گیربکس شش سرعته دستی و رانندگی توسط راننده خبره یورگ برگمایستر، ثبت شد. زمان ثبتشده، ۶ دقیقه و ۵۶.۲۹۴ ثانیه برای مسیر کامل ۲۰.۸۳ کیلومتری بود. این رکورد نهتنها رکورد قبلی ۷ دقیقه و ۱.۳ ثانیه متعلق به دوج وایپر ACR را با اختلاف قابلتوجهی شکسته بلکه از زمان مدل قبلی ۹۱۱ GT3 با گیربکس دوکلاچه نیز ۳.۷ ثانیه بهتر بود.
رکورد قبلی که توسط دوج وایپر ACR در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود، برای مسیر کوتاهتر ۲۰.۶ کیلومتری بود. در این مسیر کوتاهتر، ۹۱۱ GT3 جدید زمان خیرهکننده ۶ دقیقه و ۵۱.۷۶ ثانیه را ثبت کرد که بیش از ۱۰ ثانیه سریعتر از وایپر بود آنهم با وجود حدود ۱۴۰ اسب بخار قدرت کمتر نسبت به سوپرکار آمریکایی.
یورگ برگمایستر درباره تجربه رانندگی با این خودرو گفت: “۹۱۱ GT3 جدید در مقایسه با مدل قبلی، اعتمادبهنفس بیشتری در رانندگی روی حد نهایی محدودیتهای خودرو ارائه میکند. تقریباً در هر پیچ سریعتر بودم. ما درسهای زیادی از مدل ۹۱۱ GT3 RS در توسعه شاسی آموختیم. خودرو در دستاندازها و روی حاشیههای پیست پایدارتر است. همچنین، به لطف ۸ درصد ضریب دنده کوتاهتر، بدون افزایش قدرت موتور، قدرت بیشتری به محور عقب منتقل میشود.”
خودروی آزمایشی پورشه مجهز به پکیج وایساخ بود که شامل اقداماتی برای کاهش وزن و قطعات فیبر کربنی میشد. همچنین، این خودرو از تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ R2 استفاده میکرد که سریعترین لاستیکهای موجود برای GT3 جدید بودند. این لاستیکها نقش مهمی در دستیابی به چنین رکورد بینظیر ایفا کردهاند. این رکورد به دلیل استفاده از گیربکس دستی در دنیایی که گیربکسهای اتوماتیک و دوکلاچه سلطه دارند، قابلتوجه است.