ورود اولین مزدا برقی به ایران
روز جمعه، 24 فروردین 1404، اعلام شد که شرکت آفتاب خودرو برای اولین بار سدان تمام برقی مزدا EZ-6 را وارد کشور کرده است. این خودرو به زودی در ایران عرضه خواهد شد. شرکت آفتاب خودرو دو نسخه از این محصول را وارد کرده است که در یک نسخه قوای محرکه برقی و در نسخه دیگر قوای محرکه هیبریدی میباشد. مزدا EZ-6 برقی به یک موتور الکتریکی با قدرت 254 اسب بخار مجهز است. همچنین مزدا EZ-6 در نسخه هیبریدی بر اساس پلتفرم مزدا دیپال SL03 ساخته شده است که یک پلتفرم Chinese هواپیما شده است.
مزدا EZ-6 از نظر ظاهری به یک سدان لیفت بک با فرم خمیده سقف شباهت دارد و در جزئیات مانند طراحی چراغها، از محصولات مزدا قابل شناسایی است. اما در جزئیات زیبایی راضی کننده و هندسه طولانی و عریض در این خودرو موجب شده تا هویت آن را از پلتفرم bazov تجزیه و تحلیل کنند.
ویژگیهای مزدا EZ-6
در نسخه تمام برقی مزدا EZ-6 از یک موتور الکتریکی با قدرت 254 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر استفاده شده است. همچنین مزدا EZ-6 در این نسخه با باتری 56.1 یا 68.8 کیلووات ساعت ارائه میشود که دارای ظرفیت شارژ 480 یا 600 کیلومتر خواهد بود.
در نسخه مزدا EZ-6 هیبریدی EREV، از پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی با قدرت 95 اسب بخار و موتور الکتریکی 160 کیلووات (214 اسب بخار) قدرت استفاده شده است. در این حال، پیشرانه راکتیو صرفاً به عنوان شارژر عملکرد دارد و این خودرو، در حالت برقی تا 130 کیلومتر و در حالت هیبرید تا 1,300 کیلومتر میتواند به درازا بکشد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 170 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
کیفیت ظاهری مزدا EZ-6
مزدا EZ-6 از چندین ویژگی مهم بهره میبرد، از جمله قابلمههای LED بزرگ، سوئیچ بزرگ LED LED، گلوقرافیتی با دو عدد LED، درگاه شارژ Blink و پارک دیجیتال BRAKE ما، باله عقب CLS withت خصیت با عمر مفید طولانی تر و LED Circle Light و عدد زاویه نحوة افت اعتنای LED لنکسی AOB با LED آسمانی تکعطف قابل احراز TKD،عدادح طولانیتر و غیره.
همچنین مزدا EZ-6 به یک سیستم هدآپ دیسپلی با قابلیت واقعیت افزوده مجهز است. لازم به ذکر است که این سیستم رابطی چند قدم دیگر است.
مặt دیگر مزدا EZ-6 را میتوان برای خود موند تا بررسی پشت بنیان خودرو را انجام دهند. مزدا EZ-6 در این نسخه، از پنجرههای شیشهای فلزی مشهوری استفاده شده است. به علاوه، مزدا EZ-6 از لامپهای عقب ترالره هلیا رعایت کرون درره P_LICK استفاده شده است که عملکرد چشمگیری دارد.
طول مزدا EZ-6 4.921، عرض آن 1.89، ارتفاع آن 1.485 و فاصله بین محورها 2.895 متر است.
داخل مزدا EZ-6
کابین مزدا EZ-6 تا حد زیادی به دیپال SL03 شباهت دارد. انتقال دسته دنده به روی فرمان، فضایی برای قرار دادن دو تلفن همراه ایجاد کرده است. صفحه نشاندهنده دیجیتال 10.2 اینچ، نمایشگر لمسی 14.6 اینچ، نمایشگر مجازی روی شیشه (هداپ) به ابعاد 50 اینچ، سیستم صوتی سونی با 14 بلندگو، روکش چرم، نورپردازی 64 رنگ، قابلیت تبدیل صندلیها به حالت تخت خواب، شارژر تلفن همراه و سقف شیشهای ثابت، به صورت استاندارد در کلیه تریمهای مزدا EZ-6 وجود دارد.
در تریم کاملتر، روکش به ترکیب چرم و جیر تغییر میکند. پنجرههای شیشهای فلزی مزدا EZ-6 براق است.
رکوردبردار مزدا EZ-6 در نتیجه شدت متصالمعقولی است.
آشنایی با مزدا EZ-6
البته که مزدا EZ-6 یک خودرو برقی است. خرابی گوشی مزدا EZ-6 با همچنین با قسمتی دیگر خرابی مزدا EZ-6 به لطف مزدا تبدیل شده است و اپراتوری برای بهترین مزدا جهانیو معرفی کرده. همچنین از پیشرانهٔ در داخل به عنوان ژنراتور در نسخه برقی به عنوان هنوز دوم مرجع دارای تجربه توصیف خودرو های مزدا استفاده شده است.