در ادامه روند بهروزرسانی انواع کاپرا گروه بهمن، حالا نوبت به معرفی کاپرا U رسیده است. این خودرو در سال 1404 وارد خط تولید شده است.
کاپرا یک خودرویی است که در بازار ایران به خوبی شناخته شده است. این پیکاپ برای اولین بار در سال 1389 توسط گروه بهمن عرضه شد و از آن پس با تغییرات مختلف، بهعنوان کاپرا 2 تولید میشد. در سال 1401، نسخهای با عنوان کاپرا 2 نیوفیس معرفی شد که با اعمال تغییرات در نمای جلو، متفاوت از نسخه قبلی بود. حالا با نام کاپرا U، نسخه جدید این خودرو عرضه شده است و کاتالوگ رسمی آن منتشر شده است.
در نمای ظاهری، کاپرا U تفاوت عمدهای با کاپرا 2 نیوفیس ندارد. تنها مورد قابل تشخیص، تغییر نوشته “CAPRA 2” به “CAPRA U” در درب بار این خودرو است. طراحی کلی کابین نیز همان فرم قبلی را حفظ کرده، اما با بهروزرسانیهای کوچکی همراه شده است. دریچههای تهویه با تریم مشکی پیانویی تزئین شدهاند و نمایشگر مالتیمدیا بزرگتر و با ارتفاع بیشتر نصب شده است. همچنین طرح پارچهای صندلیها نیز نسبت به گذشته بهروزرسانی شده و جلوهای مدرنتر به فضای داخلی بخشیده است.
پیشرانه کاپرا U 2.4 لیتری تنفس طبیعی میتسوبیشی است که توانایی تولید 160 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد. این اعداد نسبت به نسخه قبلی، بهبودی معادل 36 اسب بخار و 20 نیوتن متر را نشان میدهند. سیستم انتقال قدرت این خودرو دستی است و با استفاده از حالات رانندگی 4H و 4L، نیرو را به هر چهار چرخ منتقل میکند.
زاویه ورود 21 درجه و زاویه خروج 28 درجه به این پیکاپ کمک میکند تا عبور از مسیرهای ناهموار را بهتر مدیریت کند. سیستم تعلیق در جلو از نوع دو جناقی با میله پیچشی و در عقب فنر شمش است. ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسهای هستند که حالا به لطف تجهیز به سیستم کنترل پایداری (ESP) در کنار ABS و EBD بهروزتر از همیشه شده است.
با افزایش سطح استانداردهای ایمنی، کاپرا U حالا به سیستم کنترل پایداری ESP/ESC، سیستم کنترل کشش TCS، کنترل لغزش ASR، کنترل حرکت در سربالایی HAC و سامانه پایش فشار باد تایرها تجهیز شده است. در زمینه ایربگ همچنان دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو وظیفه حفاظت از سرنشینان را بر عهده دارند.
در بخش امکانات رفاهی نیز کاپرا U همچنان با لیستی آشنا از آپشنها روبهرو هستیم. مهمترین ارتقاء در این بخش، نصب یک نمایشگر لمسی بزرگتر است که جای مانیتور 7 اینچی قبلی را گرفته و تجربه بهتری از سیستم مالتیمدیا در اختیار راننده میگذارد.
کاپرا U در دسته پیکاپهای اقتصادی دو دیفرانسیل قرار دارد و با ارتقا در بخش فنی و اضافه شدن سیستمهای ایمنی، تلاش دارد جایگاه خود را در بازار حفظ کند. با توجه به سابقه طولانی کاپرا در بازار ایران، حالا باید دید که آیا نسخه U نیز میتواند مسیر موفقی را در پیش بگیرد یا نه.