برند آیتو، که در چین با همکاری شرکت سرس و هوآوی ایجاد شده است، در نمایشگاه خودروی شانگهای 2025 حضور پررنگی داشته و مدل جدید آیتو M5 اولترا را برای اولین بار به نمایش درآورده است. این خودرو نسخه ارتقاءیافته مدل موفق آیتو M5 محسوب می‌شود و همان مدل‌یی است که توسط گروه ماموت با نام ارس HM5 به کشورمان وارد و عرضه شده است. M5 اولترا با هدف رقابت با شاسی‌بلندهای برقی لوکس مانند تسلا مدل Y، نیو ES6 و لی آتو L7، توجهات زیادی را در نمایشگاه به خود جلب کرده است.

آیتو M5 اولترا مجهز به سیستم رانندگی پیشرفته هوآوی ADS 4 است که از لیدار سقفی، رادارهای موج میلی‌متری، دوربین‌های 360 درجه و حسگرهای اولتراسونیک برای ارائه قابلیت‌های سطح دو پلاس رانندگی خودکار بهره می‌برد. این سیستم امکاناتی نظیر رانندگی خودکار در بزرگراه، تغییر خط خودکار، پارک هوشمند و جلوگیری از برخورد موانع را ارائه می‌دهد. هوآوی ادعا می‌کند که ADS 4 با الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهبودیافته، دقت و ایمنی بی‌نظیری را در شرایط پیچیده رانندگی، مانند ترافیک شهری یا جاده‌های شلوغ، فراهم می‌کند.

آیتو M5 اولترا در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبریدی برافزا عرضه می‌شود. نسخه تمام الکتریکی مجهز به دو یا سه موتور برقی (بسته به تریم) با قدرت 450 تا 600 اسب بخار و گشتاور تقریبی 700 نیوتن متر است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این نسخه بین 4.0 تا 4.5 ثانیه است و برد الکتریکی آن بر اساس استاندارد CLTC به 550 تا 600 کیلومتر می‌رسد.

نسخه هیبریدی بردافزا مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و باتری لیتیوم آهن فسفات، با برد الکتریکی 200 کیلومتر و برد ترکیبی بیش از 1200 کیلومتر است. این نسخه برای سفرهای طولانی بدون نیاز به شارژ مکرر ایده‌آل است. باتری‌های M5 اولترا از فناوری شارژ سریع هوآوی پشتیبانی می‌کنند و در کمتر از 30 دقیقه از 20 تا 80 درصد شارژ می‌شوند. این ویژگی، همراه با راندمان بالای پیشرانه، M5 اولترا را به گزینه‌ای رقابتی در برابر شاسی‌بلندهای برقی جهانی تبدیل کرده است.

آیتو M5 اولترا در داخل به سیستم‌عامل HarmonyOS Cockpit 5 هوآوی مجهز شده است که از طریق سه نمایشگر شامل صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی برای راننده، نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی لمسی و نمایشگر سرگرمی 12.3 اینچی برای سرنشین کناری ارائه می‌شود. کابین با چرم مصنوعی باکیفیت، نورپردازی داخلی قابل تنظیم و سیستم صوتی فراگیر مجهز شده که حس لوکسی مشابه خودروهای پریمیوم اروپایی ایجاد می‌کند. امکانات اضافی مانند یخچال کوچک داخلی و صندلی‌های ارگونومیک با ماساژور نیز راحتی سرنشینان را به حداکثر می‌رسانند.

آیتو M5 اولترا قرار است در نیمه دوم 2025 در بازار چین عرضه شود و برای صادرات به اروپا، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی هم برنامه‌هایی وجود دارد. اگرچه قیمت دقیق این نسخه جدید اعلام نشده ولی انتظار می‌رود از نسخه قبلی با قیمت 40 هزار دلار گران‌تر باشد. هوآوی با فروش بیش از 300 دستگاه از مدل‌های آیتو در سال 2024، جایگاه قدرتمندی در بازار خودروهای انرژی نو پیدا کرده و M5 اولترا می‌تواند این موفقیت را در سال 2025 ادامه دهد، به‌ویژه در چین که تقاضا برای شاسی‌بلندهای برقی به‌سرعت در حال رشد است. آیتو در غرفه خود در نمایشگاه شانگهای دیگر محصولات خود مثل M7 و M9 را هم به نمایش درآورده است.

توسط autokhabari.ir