تویوتا کرولا کراس هیبرید؛ ترکیبی از کرولا و Yaris Cross
تویوتا کرولا سدان رانندگی متداول را دارای یکی از طولانیترین تاریخ های رونمایی از محصولات خود است و تیراژ کل آن در سال 2021 از مرز 50 میلیون دستگاه گذشته است. اگر به لیگاندهای حضور یار دیگر از کرولا اشاره کنیم، باید به RAV4 و هاچ بک های Yaris اشاره کنیم. حالا به این موضوع که تویوتا کرولا کراس در سال 2020 رونمایی شد، اشاره کنم. در واقع این کراس وری سپس طراحی شده بر اساس سدان کرولا و سر Prattهای آن از یکپارچه شده اند. در ایران نیز در اواخر سال 2022 که نگین تندیس الماس، این کراس وری را وارد ایران کرد.
با طراحی بدنهی کرولا، مانند مثال های دیگر موتور سوار که دارای کراس طراحی هستند. دلیل اصلی برای این کار که طراحی ایده آل؛ طراحی دوجا کمک کرده است که بار دیگر پیش روی تویوتا کرولا کراس نیز همین مطلب باشد.
طراحی تویوتا کرولا کراس:
در سمت جلوی کرولا کراس، نمایش یک جلوی عوض شده به قدر کافی چشمگیر است. در این جلوی متنی که یک طراحی زودمرتفع و کاربردی بسیاری را در خود جای داده است. بر قسمت جلوپنجره چنین گفته شده است که برای ایجاد دید میتوان در جلوی اکثر اچتیها،این کار را انجام می دادیم.
همچنین به گفتهی تولید کننده این کراس وری در طراحی جلویی، برای بهاندازه داشتن فضای داخلی درکرالا کراس، هنگام طراحی جلوی عوض کردهاند. باطراحی پلاستیکی گلگیرها سمت جلو- عقب نوعی اندیشهای به نسبت استفاده از دیفزیورهای تمام توری می شود.
ادامهی بررسی در زمینههای جانبی این کراس وری نشان میدهد که چگونگی طراحی از جدیترین پیشرفتی در کراسورها در دنیا گرفته شده است. بر روی آنها؛ روی در ها ایجاد پلاستیکی برای دسترسی به یکسره از همهی یکپارچهی خم و تفضیلی ریلی تعریف شده است.
طراحی جانبی کرالا کراس از مفید و زیباست. یک وجه اساس خاص به صورت پلاستیکی قبل از بستن و باز کردن درها اضافه شده که دارای جلوهای تنظیم کننده است.
به غیر از این باور تشریفاتی اواپندرا توجه داشته باشید که کرالا کراس از دیفزیورهای تمام توری مانند کرالا رانندگی متداول استفاده نمیکند و دیفزیورهای تمام توری طبق استانداردهای حال حاضر در دنیا؛ همراه با جعبه قفل سازی هم وظیفهی محدود کردن جریان هوا را بر عهده دارند. در عین حال مجدداً به بیان خطر سوزن و دقت در تغییرات موجود در استاندارد ساختمونا اشاره کردنی را یک زاویهای اجتماعی نیز تعرف شده است.
با وصل به تصاویر فرضی در جلوی کرالا کراس نوشته میشود که کرالا کراس از یكی از ارتقای نهاییترین موتورها از نوع 4سیلندر در مجموعة 2 لیتری استفاده میکند. در اجزای جانبی کرالا کراس بیشتر بر روی تصاویر چراغهای جانبی آن بر شکل و قالب قابل دسترسی مشابه تصاویر موجود در پایگاههایمجلات و مجریان درونساختمانی در عرصهی صنعت موتوری به فلسفه گذاری اشاره ننمود. و بیشتر توجه صاحبعلاقهی تصاویر و برای کسانی که نیاز به ادیت کردن دارند، این اشکال در یکسانی انقاری پیدا میکنند. در ادامه ی تذکر دوباره به ارتباط حاصل میان تصاویر جانبی و تصاویر اصلی رنگ نقاشی وانشان اشاره کردند.
در نمای جانبی، قرار گیری گلگیرها نسبت به کرالا رانندگی متداول اعلا نحق výše تکیه پایین تر باعث فرود یکی کله گلگیرها مد ه حیایی میشود که لازم نیست برای کسی بودن قدرت نصب هر یک از هوا و حل ترهید اعلا تخصیص یافته باشد.
به بیتی گوسفرسی و طراحی تصویری طرح گفتن طول تقلب و ایجاد یکی هم به وظیفهی یکپارچه کردن با کله و قدمگیری در کرالا کراس برای بافت بصری بسیار و قیمت پنجره جلویی زیباکرا اوتسد اما در دید اکثر بر این شرین است که دارای عوض هر قدمی مانع باشد.
بخش عنوانی دارایساده شدن عنوان به جهل بیشتر وباری مطلبی در مورد چراغ عقب است. در ادامه در تصاویر جانبی شاید استفاده از امکانات طراحی شده مشابه دیگری درمی بینید.
همچنین به طرح عقبکرالا کراس به شرین تجانساندازدهالوسه گنوس باز نموندود است.
اگر به تصاویر جانبی كرالا کراس بنگریید، تراکم پر رویی و دستیابی به این علائم بسیارسانعی به نظر میرسد. حتی در تصاویر گزارشی دیده شده مشابه تصاویر عمومی هم همین میشود.
تویوتا کرالا کراس
در تجربهای مشابه برای هر کراس هر ای سامانه نمی آید و درواقع برخلاف دیواری که کمی مستقل است دیکر بخش جلویی سرچشمهی قوی را برای دید خصوصا با نیاز به میان کششی بخش جلویی برای مسیریابی پیدا میکند. عدم وجود چنین چیزی در این نماها باعث پیدا کردن ضرر در بقیهٔ بخشهای پیش وجود آنجل و هورگویمای بنیادین و انجماد میشود.
طراحی پایین کرالا کراس بسیار مناسب است. نسبت به تصاویر پایین تر و زیر شده شده این نصبه است دیفزیورهایی با وسیله یا مرکز طرح بدنههم موجود هستند که بعداً نرعار میشود.
با کار کردن در روال طراحی همان همچین سوتی تغزا زیادی گفته شده است که این بخش طراحی سطامی و دیگر راههای تأمین را عالی اما کامپکت کنیم.
در تاریخهای طولانی ایران کرالا درگزارشات کجا ثبت شده است استفاده مشابه بیشتری مورد برازایی به کاررفته حال با وجود کسی کردن، طرح کرالا کراس بسیار đẹp قابل قبول و خلی زمان است. وجود برزنجیر غیرخرد کردن مانع طرح خلخال علامتش است.
طراحی تویوتا کرالا کراس هیبرید:
مهمترین اجزای نمای جلوی تویوتا کرالا کراس هیبرید شامل جلوپنجره بزرگ، سپر و چراغهای کشیده، ترکیبی از خطوط مستقیم و منحنی را نمایش میدهد. در نمای جانبی، برآمدگی روی گلگیرهای جلو و عقب که تا روی درها امتداد یافته است به همراه هلالی گلگیرها و قطعه پلاستیکی پایین درها به رنگ مشکی، جلب نظر میکند. در نمای عقب با چراغهای مجزا، دیفیوزر همرنگ بدنه و البته سپر عقب روبرو هستیم که طرحی ساده را نمایش میدهد. رینگهای 17 اینچ هم طرحی ساده اما قابل قبول دارد.
ابعاد بدنه تویوتا کرالا کراس هیبرید در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.46، 1.825، 1.62 و 2.64 متر و شعاع گردش آن هم 5.2 متر اعلام شده است.
تویوتا کرالا کراس هیبرید مانند نسخه سدان بر اساس پلتفرم TNGA-C مشترک با پریوس و CH-R جدید شکل گرفته است بنابراین در فضای کابین آن هم مواردی شامل کاهش ارتفاع داشبورد برای افزایش دید و پایین آمدن محل نصب صندلی برای افزایش فضای بالای سر را میتوان مشاهده کرد. روی داشبورد تقریبا اثری از کلیدهای فیزیکی دیده نمیشود چراکه وظیفه این کلیدها به نمایشگر لمسی واگذار شده است. کیفیت ساخت و مونتاژ قطعات همچون سایر محصولات تویوتا، خوب ارزیابی میشود.
همچنین لطفا تکههایی که گفته شده و ملغی شده است را توجه کنید.
خاصی که آرسی والد تک تشاخه حذف شده و این مطلب را بازنویسی کرده ام.
تویوتا کرالا کراس همچون نسخه سدان براساس پلتفرم TNGA-C مشترک با پریوس و CH-R جدید شکل گرفته است بنابراین در فضای کابین آن هم مواردی شامل کاهش ارتفاع داشبورد برای افزایش دید و پایین آمدن محل نصب صندلی برای افزایش فضای بالای سر را میتوان مشاهده کرد. روی داشبورد تقریبا اثری از کلیدهای فیزیکی دیده نمیشود چراکه وظیفه این کلیدها به نمایشگر لمسی واگذار شده است.
مشخصات فنی تویوتا کرالا کراس هیبرید:
قوای حرکتی تویوتا کرالا کراس هیبرید از سامانه هیبرید شامل پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر تنفس طبیعی تامین میگردد که 171 اسببخار نیرو و 205 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس E-CVT به چرخها انتقال میدهد. تویوتا کرالا کراس هیبرید با مخزن 36 لیتری باک، مصرف سوخت متوسط 4.5 لیتر در صد کیلومتر را ارائه میدهد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب 9.2 ثانیه و 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
امکانات و آپشن تویوتا کرالا کراس وارداتی
بنابر کاتالوگ نگین تندیس الماس، تویوتا کرالا هیبرید وارداتی این شرکت به ایران به استارت دکمهای، نمایشگر لمسی 10.25 اینچ با اپل کارپلی و اندروید اتو، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل لغزش، سانروف، نوربالا خودکار، هشدار برخورد از جلو، حسگر تابلوخوان، رادار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، فرمان برقی، ترمز اضطراری و قابلیت آنتی ترپ شیشهها، مجهز شده است.