باتوجه به رشد فناوریهای خودران و خودکارسازی در صنعت خودرو، بامو تصمیم دارد که «لذت رانندگی» را حتی در دوران خودروهای خودران حفظ کند. این خودروساز آلمانی تضمین میدهد که مدلهای آیندهاش همچنان سرگرمکننده و جذاب برای رانندگی باشند، حتی اگر همیشه نیازی به راننده نداشته باشند.
بامو در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ با رونمایی از پروتوتایپ شگفتانگیز بامو ویژن درایوینگ اکسپرینس بار دیگر تعهد خود به حفظ لذت رانندگی را به نمایش گذاشت. این سدان مفهومی چهارموتوره که از بامو ویژن نئو کلاس کانسپت الهام گرفته و پیشنمایشی از سری ۳ آینده است، بهعنوان «سریعترین میز آزمون جهان» توصیف میشود.
این خودرو با گشتاور خیرهکننده ۱۷۹۷۸ نیوتنمتر و نیروی روبهپایین تا ۱۲۰۰ کیلوگرم، نهتنها برای شتابگیری برقآسا و پیچیدن فوقسریع طراحی شده، بلکه به گفته بامو، «محدودیتهای فیزیک رانندگی» را به چالش میکشد. این توانایی در نمایشگاهی بهصورت عملی نشان داده شد که خودرو با قدرت از یک رمپ با شیب ۵۵ درجه بالا رفت.
ویژن درایوینگ اکسپرینس مجهز به سیستم مدیریت قدرت نوآورانه «قلب لذت» است که در خودروهای برقی آینده بامو به کار خواهد رفت. این سیستم، کنترل دقیقتر و تجربه رانندگی پویاتر را تضمین میکند. برند کوربر، مدیر محصولات بامو، تأکید میکند که «لذت رانندگی و تواناییهای دینامیک خودرو در آینده حتی از گذشته مهمتر خواهند شد».
در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۵، بامو با تأکید بر لذت رانندگی، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. کوربر در گفتوگو با مجله اتوکار تأکید کرده است که در حالی که همه به سمت خودکارسازی پیش میروند، چرا ما روی رانندگی تمرکز داریم؟ او معتقد است که بامو باید به ارزشهای اصلی و میراث خود بهعنوان سازنده خودروهای جذاب برای رانندگان وفادار بماند.
کوربر پیشبینی میکند که با هوشمندتر شدن خودروها و کاهش نیاز به دخالت انسان در رانندگی روزمره، رانندگان بهصورت آگاهانه تصمیم خواهند گرفت که چه زمانی خودشان پشت فرمان بنشینند. او میگوید: در شهرها، ترافیک یا رفتوآمدهای روزمره، رانندگی چندان لذتبخش نیست. اما در موقعیتهای دیگر، افراد بهصورت آگاهانه رانندگی را انتخاب میکنند و در این شرایط، دینامیک جذاب خودرو اهمیت بیشتری پیدا میکند.
آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه بامو، این دیدگاه را تأیید کرده و گفته است که ما میخواهیم مشتریانمان همیشه کنترل را در دست داشته باشند. آنها باید تصمیم بگیرند که چه زمانی میخواهند رانندگی کنند یا چه زمانی خودرو بهصورت خودران عمل کند.
اولین خودرویی که به این کنترلر جدید مجهز خواهد شد، نسل بعدی بامو iX3 است که در نمایشگاه خودروی مونیخ در سپتامبر ۲۰۲۵ رونمایی میشود. بامو با ویژن درایوینگ اکسپرینس نشان داده است که حتی در عصر خودروهای خودران، لذت رانندگی همچنان در قلب این برند باقی خواهد ماند.