جنرال موتورز در چین دو زیرمجموعه اصلی دارد: سایک-جیام که از سال 1997 فعالیت خود را آغاز کرده و به تولید و فروش خودروهای بیوک، کادیلاک و شورولت میپردازد، و سایک-جیام-وولینگ که از سال 2002 محصولات وولینگ و بائوجون را عرضه میکند.
اوضاع سایک-جیام-وولینگ نسبتاً خوب است، اما سایک-جیام به دلیل قیمتهای بالا و کاهش تقاضا برای محصولات آمریکایی با افت درآمد مواجه شده است. در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025، برند بیوک از برنامههای جدید خود رونمایی کرد. احتمالاً به دلیل محبوبیت بیشتر بیوک در چین، برنامه نوسازی از این برند شروع شده است.
فروش 93,586 دستگاهی بیوک در سه ماهه اول سال 2025 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است، اما در مقایسه با فروش 25 هزار دستگاهی کادیلاک با 24 درصد کاهش، وضعیت بهتری دارد. وضعیت برند شورولت با فروش 4 هزار دستگاه و 78 درصد افت نسبت به سال گذشته بسیار نگرانکننده است.
بیوک قصد دارد با عرضه مدلهای برقی و پلاگین-هیبرید تحت برند الکترا، اعتماد مشتریان را جلب کند. تاکنون دو کراساور برقی الکترا E4 و E5 در چین معرفی شدهاند، اما این برند قصد دارد چند مدل سواری، مینی ون و شاسی بلند را بر اساس پلتفرم Xiao Yao عرضه کند. این پلتفرم با طراحی مشترک با سایک، انعطافپذیری لازم برای طراحی خودروهای مختلف با انتقال قدرت به محور جلو، محور عقب و هر دو محور با پیشرانه برقی و هیبرید را دارد.
باتری این پلتفرم توسط CATL طراحی شده است و از حداکثر جریان 650 کیلووات پشتیبانی میکند. تراشه 8775 کوالکام نیز قادر است نیروی لازم برای مدیریت همزمان 8 نمایشگر و چندین سامانه دستیار راننده سطح 2 خودران را تأمین کند.
بیوک به ویژگی دیگر محصولات این پلتفرم، یعنی صندلیها با طراحی زیرو گراویتی (جاذبه صفر) اشاره میکند، به این معنی که فشار وارد بر بدن در این صندلیها در کمترین حالت ممکن است.
در طول 12 ماه آینده، شش مدل جدید از برند بیوک و بر اساس پلتفرم Xiao Yao معرفی خواهد شد. الکترا قصد دارد در طول دو سال آینده در تمام بخشهای بازار خودروهای NEV چین حضور داشته باشد.
خودروی نارنجی رنگ در تصاویر، کانسپت جدید بیوک با نام الکترا GS است که زبان طراحی این برند جدید را نمایش میدهد. در تصاویر رسمی همچنین سه مدل سدان، کراساور و مینی ون آینده برند الکترا نیز قابل تشخیص است.
بیوک همچنین از یک مینی ون به نام انکاسا رونمایی کرده است که احتمالاً عضوی از سری الکترا نخواهد بود. اطلاعات اولیه این خودروی پلاگین-هیبرید با نام انکاسا GL8 هفته گذشته توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شد. انتظار میرود اطلاعات بیشتر در آینده نزدیک اعلام شود.