چری، بزرگترین صادرکننده خودرو در چین، با محصولات متنوع خود در بازارهای جهانی حضور دارد، اما تاکنون در بخش پیکاپ‌ها فعالیت چشمگیری نداشته است. این شرکت تصمیم گرفته است با عرضه اولین پیکاپ خود، این روند را تغییر دهد.

برای پیکاپ‌های خود، چری برند جدیدی به نام هیملا (Himla) تأسیس کرده است. هیملا به برندهای متعدد چری اضافه خواهد شد که شامل اکسید، آی‌کار، جیکو، جتور، کاری، کایی، لپاس، لوکسید، اومودا و سوئست می‌شوند.

اولین پیکاپ چری با نام هیملا در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی شد. این وانت پیکاپ اندازه متوسط است که مستقیماً با تویوتا هایلوکس رقابت می‌کند.

پیکاپ چری هیملا با چراغ‌های LED دوتکه، صفحات محافظ آلومینیومی، کاپوت برجسته و گلگیرهای عضلانی، ظاهری خشن و تهاجمی دارد. این پیکاپ با رینگ‌های آلیاژی و لاستیک‌های بیراهه‌نوردی مجهز شده است و ارتفاع قابل‌توجهی از سطح زمین دارد.

داخل خودرو، از نمایشگر لمسی بزرگ به سبک تسلا استفاده می‌شود. کلاستر خودرو نیز از نوع دیجیتال است و کابین با روکش چرم روشن پوشانده شده است. سرنشینان عقب از دریچه سیستم تهویه‌مطبوع بهره‌مند هستند.

چری هنوز مشخصات پیکاپ هیملا را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که این پیکاپ براساس یکی از شاسی‌های نردبانی جدید این شرکت توسعه یابد. این خودرو با قوای فنی بنزینی، هیبریدی و الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد. پیشرانه‌های اولیه این پیکاپ احتمالاً موتورهای دولیتری و ۱.۶ لیتری مورد استفاده در کراس‌اوورهای چری خواهند بود.

پیکاپ هیملا در بازار خاورمیانه، آسیا و آفریقا عرضه می‌شود و با خودروهایی مانند تویوتا هایلوکس، فورد رنجر، مزدا BT-۵۰، فولکس واگن آماروک، میتسوبیشی ترایتون، کیا تاسمان، ایسوزو دی مکس و نیسان ناوارا رقابت خواهد کرد.

توسط autokhabari.ir