گروه بهمن با دو زیرمجموعه‌اش، سیباموتور و بهمن دیزل، از اصلی‌ترین بازیگران بازار خودروهای تجاری در ایران به شمار می‌رود. این گروه در سال‌های اخیر با توسعه فضای تولیدی و بهینه‌سازی خطوط تولید، توانسته سبد متنوعی از محصولات تجاری سبک و سنگین را ارائه کرده و سهم قابل توجهی از بازار کامیون، کامیونت و کشنده را به خود اختصاص دهد.

بررسی عملکرد گروه بهمن در حوزه خودروهای تجاری در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که دو شرکت سیباموتور و بهمن دیزل در بازار خودروهای تجاری و در حوزه تولید کامیون کشنده رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

بهمن دیزل که در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ درصد سهم بازار خودروهای کشنده را در اختیار داشت، با رشد دو درصدی سهم خود را به ۱۲ درصد رساند و سیبا موتور که سهم ۷ درصدی در سال ۱۴۰۲ داشت، با رشد بیش از دو برابری، سهم خود را به ۱۶ درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش داد. این به این معناست که سهم ۱۷ درصدی گروه بهمن در بازار کشنده در سال ۱۴۰۲، با رشد ۱۱ درصدی به ۲۸ درصد در سال ۱۴۰۳ ارتقا پیدا کرده است.

بهمن دیزل با عرضه محصولاتی چون کشنده BD۵۰۰ و X۹، کامیون BD۳۰۰ باری و کمپرسی، کامیونت فورس ۶تن خواب‌دار و بدون خواب، فورس ۸.۵ تن خواب‌دار، وانت F۳۸، مینی بوس پگاسوس توانسته سهم قابل توجهی از بازار خودروهای تجاری را کسب کند و امپاور BD۴۶۰ از محصولات تولیدی جدید این شرکت در سال ۱۴۰۴ خواهد بود.

سیباموتور نیز به عنوان تولیدکننده خودروهای تجاری با برند فاو، سال گذشته با تولید کشنده تک محور و جفت محورJ۶-P۴۶۰ و کامیون Tipper-۴۶۰ توانست سهم خوبی از بازار خودروهای تجاری را به خود اختصاص دهد. محصول آینده این شرکت نیز فاو J۷ است.

گروه بهمن با دو تجاری ساز خود، بهمن دیزل و سیباموتور، موفق شده است به مدت ۶ سال متوالی جایگاه نخست خدمات فروش حوزه تجاری را به خود اختصاص دهد.

توسط autokhabari.ir