شکایت خریداران از بدعهدی مدیران خودرو در تحویل خودروهای ثبت‌نامی

خریداران شرکت مدیران خودرو از بدعهدی این شرکت در تحویل خودروهای ثبت‌نامی خود گلایه دارند و خواستار رسیدگی به این وضعیت هستند. این در حالی است که مدیران خودرو محصولات را به قیمت روز و با شرایط تحویل فوری به فروش می‌رساند، اما از تحویل خودرو به خریداران خودداری می‌کند.

یکی از خریداران مدیران خودرو می‌گوید: “مدیریت خودرو در سال جدید هیچ خودرویی را تحویل نداده است و بالغ بر ۳ هزار نفر مثل من به صورت نقدی پول خرید کرده‌اند، ولی بدعهدی کرده و هیچ کس هم پاسخگو نیست. در حالی که از دی ماه کل مبلغ خودرو را پرداخت کرده‌ام و قرار بود تحویل فوری انجام شود، اما با گذشت ۳ ماه همچنان خبری از تحویل خودروها نیست.”

خریدار دیگری می‌گوید: “با مراجعه به نمایندگی‌های مدیران خودرو با بهانه‌های واهی و پاسکاری به نهادهای دیگر مواجه می‌شویم. برای مثال می‌گویند که دولت مجوز برای گمرک صادر نمی‌کند یا وزارت صمت از صدور مجوزهای لازم خودداری می‌کند. تصور ما براین است که برای اینکه ما را دنبال نخود سیاه بفرستند، بهانه‌های این چنینی می‌آورند.”

به نظر می‌رسد تغییر قوانین گمرکی و مشکلات مربوط به ترخیص خودروها از گمرک بی‌ارتباط با تاخیر تحویل خودروها نباشد. از طرف دیگر مشکلات در فرآیند تولید، تأمین قطعات یدکی می‌تواند منجر به تأخیر در تحویل شود.

نقش سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این میان بسیار مهم است، چراکه باید حامی حقوق مصرف کنندگان وارد عمل شود. لازم است که متقاضیان نسبت به درج شکایت خود در سامانه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اقدام کنند. همچنین سازمان تعزیرات نیز به عنوان دیگر مرجعی که وظیفه رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات است، لازم است به این مساله ورود کند و مشکل پیش آمده را حل و فصل کند.

همچنین این الزام برای مدیران خودرو وجود دارد که براساس قراردادهای فروش، جریمه‌ای برای تاخیر در تحویل خودرو در نظر گرفته و پس از تحویل خودرو، آن را به خریدار ارائه کند.

توسط autokhabari.ir