فولکس واگن در نمایشگاه شانگهای 2025 از سه کانسپت جدید به نام‌های آی دی. آئورا، آی دی. اِرا و آی دی. ایوو رونمایی کرده است. این کانسپت‌ها با همکاری فاو، سایک و فولکس واگن آنهویی طراحی شده‌اند و نمایانگر نسل جدید محصولات برقی فولکس واگن برای بازار چین هستند.

پس از معرفی کانسپت ID.Code در نمایشگاه پکن 2024، فولکس واگن با معرفی این سه کانسپت جدید در نمایشگاه شانگهای 2025، گام مهمی در توسعه محصولات برقی خود برای بازار چین برداشته است.

یکی از ویژگی‌های مهم این کانسپت‌ها، سامانه خودران برمبنای هوش مصنوعی است که در تمامی محصولات جدید فولکس واگن نصب خواهد شد. هدف فولکس واگن رسیدن به سطح 2+ خودران با قابلیت رانندگی بدون دست در برخی موقعیت‌ها، مانند سبقت، پیچیدن و حرکت در ترافیک به طور مستقل است.

در طراحی این کانسپت‌ها، به ویژگی‌های مورد علاقه مشتریان چینی، مانند فضای بالای سر و جلوی پای سرنشینان عقب، توجه ویژه‌ای شده است.

آی دی. اِرا یک شاسی‌بلند بزرگ با سه ردیف صندلی است که توسط سایک فولکس واگن طراحی شده است. این خودروی هیبرید برد افزا می‌تواند برد حرکتی برقی و هیبرید به ترتیب 300 و هزار کیلومتر را ارائه کند.

آی دی. ایوو، تولید فولکس واگن آنهویی، عضوی از خانواده آی دی. یونیکس است و دارای ساختار 800 ولت است. این خودرو به امکان دریافت بروزرسانی از راه دور و سایر سامانه‌های دیجیتال پیشرفته مجهز شده است.

آی دی. آئورا، سدان دست‌پرورده مهندسان فاو-فولکس واگن، برای اولین بار از پلتفرم CMP بهره‌مند می‌شود. فرم منحنی بدنه، تجهیزات هوشمند، رابط کاربری نمایشگر شبیه به تلفن هوشمند و دستیار هوش مصنوعی، از مهمترین ویژگی‌های این محصول جدید هستند.

مدیر بخش طراحی فولکس واگن، Andreas Mindt، طراحی این سه کانسپت جدید را براساس کانسپت Code و با توجه به نیازهای مشتریان چینی اعلام کرده است.

فولکس واگن قصد دارد محصولات جدید خود را ظرف 34 ماه آینده به بازار چین وارد کند و تا پایان 2027، بیش از 30 مدل جدید معرفی کند که 20 مدل از آنها در رده خودروهای NEV یعنی برقی و هیبرید قرار می‌گیرند.

توسط autokhabari.ir