در جلسه‌ای که به منظور بررسی راهکارهای نوسازی ناوگان موتورسیکلت‌های فرسوده تشکیل شد، مهدی ابراهیمی یکی از مشکلات اصلی موتورسیکلت‌های فرسوده را آلایندگی بسیار بیشتر آن‌ها نسبت به خودروهای فرسوده عنوان کرد و افزود که مصرف بالای سوخت این موتورسیکلت‌ها نیز یکی از عوامل اصلی ناترازی انرژی در کشور است.

ابراهیمی با اشاره به عزم جدی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده، اظهار داشت که اقدامات خوبی در آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو برای اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده پیش‌بینی شده است.

وی همچنین خبر داد که در اصلاحیه جدید این آئین‌نامه که در دست تدوین است، دولت قصد دارد با جداسازی جدول تولید گواهی اسقاط موتورسیکلت از خودرو و ارزش‌گذاری مستقل برای گواهی اسقاط موتورسیکلت، اقدامات لازم را برای ترغیب مالکان موتورسیکلت‌های فرسوده به اسقاط وسیله نقلیه خود انجام دهد تا جذابیت بیشتری برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده ایجاد شود.

در این جلسه، مهرداد پورخیابی، معاون نوسازی ناوگان ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل نیز اظهار داشت که در حوزه جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده، نوع موتورسیکلت‌های عرضه شده برای متقاضیان و جذابیت آن‌ها بسیار مهم است. وی همچنین بر ایجاد زیرساخت‌های برخط در این حوزه و هم‌افزایی در پرداخت تسهیلات تأکید کرد.

نمایندگان موتورسیکلت‌سازان نیز در این جلسه با بحث و تبادل نظر، تأکید کردند که در صورت مشارکت دولت و تخصیص منابع موردنیاز، امسال می‌توانیم ۳۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده را اسقاط کنیم.

توسط autokhabari.ir