نمایشگاه بینالمللی خودرو شانگهای امسال شاهد حضور پررنگ گروه چری با 53 مدل از 5 برند زیرمجموعه خود بود. این نمایشگاه از 23 آوریل به مدت 9 روز ادامه داشت و در این مدت، چری توانست تنوع محصولات خود را در بازار چین و سایر کشورها به خوبی به نمایش بگذارد. در این نمایشگاه، 16 مدل جدید از برند چری معرفی شد.
مدیرعامل چری، Yin Tongyue، در حضور بیش از 5 هزار مهمان خارجی، از تمرکز این شرکت بر برقیسازی، هوش مصنوعی، توسعه پایدار و جهانیسازی خبر داد. همچنین، قائم مقام چری، Li Xueyong، به برنامههای این شرکت برای رقابت در زمینه استانداردهای فنی و ایمنی اشاره کرد.
در غرفه چری، سامانه هیبرید Kunpeng، جتور G900 و نمونه آزمایشی از خودروهای پرنده به نمایش گذاشته شد. همچنین، نسل جدید خودروی کوچک QQ با قابلیتهای گسترده شخصیسازی، کانسپت تیگو 9L با سامانههای مبتنی بر هوش مصنوعی و سدان فنگیون A9 که در مدت 35 روز بیش از 53 هزار درخواست برای آن ثبت شده است، از دیگر محصولات حاضر در این نمایشگاه بودند.
این سدان بزرگ با شتاب صفر تا صد 4 ثانیهای، به یخچال و فرمانپذیری محور عقب مجهز شده است و در نسخه 4 نفره نیز تولید خواهد شد. در میان مدلهای جدید چری، هر سه نوع قوای حرکتی درونسوز، هیبرید و کاملا برقی قابل مشاهده است.
زیرمجموعه لوکس چری، اکسید، سدان اکسلانتیکس ES را با قوای محرکه هیبرید EREV معرفی کرد که برد حرکتی آن به 1.645 کیلومتر میرسد.
برند جتور، یک نسخه تولید محدود با نام Interstellar Guardian را از تراولر معرفی کرد. آی کار نیز در کنار ارائه چند رنگ جدید برای V23، دو کانسپت در کلاس پیکاپ و روباز را در این نمایشگاه رونمایی کرد.
گروه چری از فروش 620 هزار دستگاه خودرو در سه ماهه نخست 2025 خبر داد که 255 هزار دستگاه آن به سایر کشورها صادر شده است. ارزش برند چری به 250 میلیارد یوان رسیده است و این شرکت به عنوان یکی از موفقترین صادرکنندگان خودروی چینی شناخته میشود. تاکنون بیش از 4.7 میلیون دستگاه خودرو توسط چری در خارج از چین به فروش رسیده است.