در یک مسابقه درگ بین دو هایپرکار قدرتمند کونیگزگ، مدل هیبریدی رگرا سریعتر است یا یسکو با پیشرانه V8 سنتی و ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت؟
برای بسیاری از علاقهمندان به خودرو، دیدن نزدیک یکی از هایپرکارهای کونیگزگ یک رویا است، چه برسد به نشستن پشت فرمان این خودروها برای انجام مسابقهٔ درگ. اما مت واتسون این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده و دو هایپرکار قدرتمند کونیگزگ را در پیست آزمایشی اختصاصی این شرکت در سوئد در برابر یکدیگر قرار داده است.
در این مسابقه، هایپرکار یسکو ابسولوت با موتور ۵ لیتری V8 توئین توربو و قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر حضور داشت. این خودرو از یک گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه استفاده میکند که نیروی موتور را فقط به چرخهای عقب منتقل میکند.
در مقابل، هایپرکار هیبریدی رگرا با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی حاضر بود. این قوای محرکه مجموعاً ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که توسط یک گیربکس تک سرعته با مبدل گشتاور به چرخهای عقب منتقل میشود.
در حالی که رگرا قدرت کمتری دارد، به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی، با وزن ۱۵۹۰ کیلوگرم حدود ۲۰۰ کیلوگرم از برادر جدیدتر خود سنگینتر است.
در این مسابقه که به نوعی اولین نمایش جهانی محسوب میشود، کونیگزگ یسکو ابسولوت در هر پنج مسابقه درگ برگزار شده، با اختلاف چشمگیری پیروز شد. بهترین زمان یسکو ابسولوت ۸.۹ ثانیه برای ۴۰۰ متر بود، در حالی که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در تنها ۲.۷۸ ثانیه ثبت کرد.
در مقابل، کونیگزگ رگرا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲ ثانیه طی کرد و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۴ ثانیه بود.
جدول مقایسه مشخصات فنی دو خودرو:
| | کونیگزگ یسکو | کونیگزگ رگرا |
| — | — | — |
| پیشرانه | ۵ لیتری V8 توئین توربو | ۵ لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
| قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار | ۱۵۰۰ اسب بخار |
| گشتاور | ۱۵۰۰ نیوتن متر | ۲۰۰۰ نیوتن متر |
| گیربکس | ۹ سرعته چند کلاچه | تک سرعته |
| محور محرک | عقب | عقب |
| وزن | ۱۳۹۰ کیلوگرم | ۱۵۹۵ کیلوگرم |